Krakende outputs op mn delta1010

bobaphat

Ouwe rot
Mijn Delta1010 loopt te kraken, al helemaal wanneer ik met mn handen in de buurt van de connectors kom,,, wat kan ik hier aan doen?? Ik ben er flink van geschrokken, zou ik hem terug moeten brengen naar de winkel (volgens mij heb ik geen garantie meer=( )

Soms tijdens het muziek luisteren valt ie even uit enzo, echt irritant. Net alsof om de 2 weken draadbreuken niet frustrerend genoeg is. Echt vreemd ik raak dat ding bijna nooit aan, en staat veilig stofvrij in een rack, en dan nog krijg je dit soort geemmer :(

Laatst gewijzigd:
?

?

Nou ja, frustrerend lijkt me zo. Wat kan je daar aan doen ? Er kunnen maar enkele oorzaken zijn natuurlijk.
Ofwel slechte kontakten, ofwel iets softwarematig. Wanneer is het begonnen ? Tjek je aansluitingen. Probeer er achter te komen wanneer het juist kraakt. Bij bepaalde handelingen ? At random ?
Rustig blijven en stap voor stap uitvlooien tot je de oorzaak vindt.
Ik ,gebruik ook de 1010 maar deze kraakt niet. (voorlopig nog niet...)

En natuurlijk, het is altijd mogelijk dat er intern iets stuk is waardoor gekraak ontstaat. Een lekkend condensatortje bijvoorbeeld, maar dat lijkt me sterk omdat dat meestal maar optreed door ouderdom. (en dan bedoel ik jaren) maar het is wel mogelijk. En in dat geval moet heel de zwik terug naar de winkel natuurlijk !
Veel succes en hopelijk kom je d'r snel uit !

op de midi apparatuur geeft midiman/m-audio altijd levenslang garantie. ik kan me sowieso herinneren dat ik 10 jaar (of 5?) garantie kreeg toen ik de delta in duitsland kocht bij musicstore.

probeer eens de vraag te stellen op de m-audio site, bij de technische staf. dan heb je in ieder geval hun aandacht. mijn ervaring is dat winkels niet zo hard lopen voor de klanten als er eenmaal iets verkocht is. eigen technische dienst, jaartje voorbij: kassa!!
een fabrikant blijft wel achter zijn product staan.

heb je alleen de analoge in/outputs aangesloten of ook digitaal (mogelijk conflict met software of andere apparatuur in aantal mhz). en kraakt het als je de kabels aanraakt, of echt als je in de buurt komt??

succes.

Is het een soort geknetter ??
Ik weet nog van mijn Audiowerk8 dat ik een keer windows opnieuw had geinstalleerd en zodra ik Cubase opstartte de uitgangen begonnen te knetteren.
Alle kabels wezen controleren, kon niets vinden.
Windows hergeinstalleerd, probleem opgelost.
Ik weet niet of het ook bij jou Delta10/10 zo is, maar misschien is het een idee.
Anyway, suc6 !

europese garantie

europese garantie

volgens mij is het zo dat per jan 2002 er op alle consumer apparaeten 2 jaar garantie zit
veel bedrijven hanteren het niet maar het is wel wettelijk

en leo's advies is ook een goeie btw !
zou het voor de rest niet weten .. heb ook een delta 1010 en ik hoor soms kraakjes
maar dat is alleen het geval als ik de jacks aanraak achter op de 1010

succes

Ik weet zeker dat het aan de delta ligt want ik heb al kabels verwisseld enzo, en het rare gekraak blijft.

Het is idd een soort kraak wat je ook krijgt bij een kabelbreuk. Het klinkt een beetje zelfde als wat jij hebt Madr, maar ik heb het erg vaak, ook soms zomaar tijdens het muziek luisteren.

Aarding probleem? Of krijg je dan juist een brom?

Jongens, kappen met flauwe grappen maken.

Het zal vast wel een lost contactje zijn. Ik zou eerst de aankoopbon erbij opzoeken en dan kijken of je nog garantie hebt.
En als je een soldeerbout hebt kan het nalopen van de connectors op de printplaat evt ook helpen.
Maar het kan dus ook zijn dat een tussenversterker van die kaart kapot aan het gaan is en je dus die kaart moet laten repareren. (tenzij je zelf opampjes kunt verwisselen)

Back