Four on the Floor

Niets

Stamgast
Hoi:doei:. Heb eergisteren mijn tweedehands MC-303 ontvangen. Ben meteen aan de slag gegaan en heb zittend op de vloer een kleine jam openomen (vandaar de naam voor de serie). Ben van plan meer van dit soort videos te maken, vind het een apparaat wat stand-alone heel goed werkt. Zal deze TS bijwerken met de volgende aflevering als ik die af heb uiteraard, hoop dat jullie het leuk vinden. Ik zal de nummers ook compileren voor een gratis download op bandcamp.

Maar voor nu, hier is de allereerste (stiekem tweede) track die ik heb gemaakt met de 303, Ghosts:

Nou dat klinkt al behoorlijk vet voor “slechts” een jam! Blijft toch leuk die oude gear, die boutique stuff kan mij dan echt niet bekoren. Wat betreft de track, het enige waar ik ff naar zou kijken is om waar meer swing op de hh te zz (kan dat apart? ken het apparaat zelf niet). Nu stiekem wel een beetje jaloers op je gear :D.

Nou dat klinkt al behoorlijk vet voor “slechts” een jam! Blijft toch leuk die oude gear, die boutique stuff kan mij dan echt niet bekoren. Wat betreft de track, het enige waar ik ff naar zou kijken is om waar meer swing op de hh te zz (kan dat apart? ken het apparaat zelf niet). Nu stiekem wel een beetje jaloers op je gear :D.

In principe zou je unquantized alles kunnen afspelen en enkele partijen kunnen vastzetten aan het grid. Het enige probleem is dat de drum bus telt als een partij dus je kunt individuele drum sounds niet los van elkaar quantizen, het is alles gegrooved of niets. Wat wel kan is dat ik een van de synth slots gebruik voor de hi-hats en die shuffle.... maar in dig geval moet ik dus een partij opofferen om dat te doen.

De MC 303 kan je veel vinden voor 150 euro op marktplaats :verkoght: maar het moet je wel liggen, onintuitief is een understatement.

In principe zou je unquantized alles kunnen afspelen en enkele partijen kunnen vastzetten aan het grid. Het enige probleem is dat de drum bus telt als een partij dus je kunt individuele drum sounds niet los van elkaar quantizen, het is alles gegrooved of niets. Wat wel kan is dat ik een van de synth slots gebruik voor de hi-hats en die shuffle.... maar in dig geval moet ik dus een partij opofferen om dat te doen.

De MC 303 kan je veel vinden voor 150 euro op marktplaats :verkoght: maar het moet je wel liggen, onintuitief is een understatement.

Ok, thnx voor de info, ik zal eerst maar eens wat filmpjes opzoeken dan voordat ik me laat verleiden :P

Mooie muziek, mooie geluiden, mooi filmpje.. maar toch, ik ben meer voor wat uplifting music.. dus dit is me iets te traag. Voor de rest : uitstekend werk ! :)

Gloomy.

Klinkt voortreffelijk.
Ken de 303 niet, maar de 505 wel.
Vind het sowieso geweldig mooie bakjes!

Dankjewel en zeker eens ben vandaag toch wel tegen wat irritaties opgelopen met de 303, het geheugen zat vol tijdens het opnemen.... Gelukkig is hier wel een oplossing voor maar het zou fijn zijn als de machine het aangeeft voordat ik 17 maten in mn opname zit :P.
Mooie muziek, mooie geluiden, mooi filmpje.. maar toch, ik ben meer voor wat uplifting music.. dus dit is me iets te traag. Voor de rest : uitstekend werk ! :)

Gloomy.

Er komt een snellere aan die daadwerkelijk 4 to the floor is. En bedankt!

Voor mij ook iets te traag. Zou op de closed HH een klein beetje revurb zetten. Desondanks dat hij wat traag is, zit er wel sfeer in.

Zou het inderdaad graag wat meer karakter hebben gegeven met effecten, de ingebouwde reverb kan je echter alleen over de gehele drum bus gooien, dus dan krijg je niet alleen een mooie galm over je hats maar ook de andere drums. Ben aan het denken om de jams die ik doe uiteindelijk te arrangeren voor de Bandcamp release door alle partijen los op te nemen, voor nu geniet ik nog even van de simpele beperkingen van deze groovebox.

Lekker hoor dit zo op de maandag morgen. Even rustig wakker worden met fijne sounds door de headphones :okdan:

Had vroeger ook een MC-303, maar kon er niets mee. Dat is bij jou duidelijk niet het geval. Klinkt helemaal niet zoals ik me het ding herinner. Heel goed!

Vergelijkbare discussies

Back