MIDI naar CV

Status
Please reply by conversation.

Lacertus

*ISOCHRONE*
Lieden!

Als het goed is krijg ik dit weekend mijn 'eerste' echte analoge niet-gemidificeerde synth (Korg MS10)!

Maar ik wil toch heel graag dattie naar mijn MPC gaat luisteren!! Ik ben dus op zoek naar een MIDI naar CV convertor... bijv. MCV4 - BassStationRack als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag!

Alvast bedankt!

Groet,
Roy

Vergeet niet ie op Hz/V moet converteren ipv V/oct, anders klinkt de conversie out of tune en dat wil je niet. Best klote eigenlijk.

Kent iemand goeie Hz/V converters??

ik had begrepen dat je via een aparte ingang en wat knoppen gedraai de MS10 ook naar V/oct kunt laten luisteren... dit klopt toch wel?

"The Korg synthesizer MS20 (MS10) e.g. are equipped with external control inputs that can be adjusted to V/Octave with the control knob (Input: TOTAL, (FREQ) knob:, MG/T.EXT, (EG1/EXT) ). Using this input(s) we obtained much better results than with the Hz/V control inputs. " (link)

Kan iemand dit beamen?

Groet,
Roy

Origineel geplaatst door nick nova
Vergeet niet ie op Hz/V moet converteren ipv V/oct, anders klinkt de conversie out of tune en dat wil je niet. Best klote eigenlijk.

Kent iemand goeie Hz/V converters??
Pro-2 met Hz/V optie. Ik heb er eentje aan mijn CS30 hangen en dat is perfect. Nu zoek ik er nog eentje voor m'n CS20m 8o)

Doepfer MCV4 kan volgens mij ook hertz/v aan.
De Kenton pro solo is een mooi ding, maar daar beytaal je ook voor.

Tip: probeer een Syntecno TeeBee te scoren. 4x cv/gate (alle formaten in te stellen), dinsync en ook nog eens een midimerger en 303 kloon. *D

Origineel geplaatst door Lacertus
ik had begrepen dat je via een aparte ingang en wat knoppen gedraai de MS10 ook naar V/oct kunt laten luisteren... dit klopt toch wel?

"The Korg synthesizer MS20 (MS10) e.g. are equipped with external control inputs that can be adjusted to V/Octave with the control knob (Input: TOTAL, (FREQ) knob:, MG/T.EXT, (EG1/EXT) ). Using this input(s) we obtained much better results than with the Hz/V control inputs. " (link)

Kan iemand dit beamen?

klopt maar het is wel een enorm gepiel om dat kleine draaiknopje zo te zetten dat hij octaafzuiver staat en om hem dan ook nog eens precies in die stand te houden. ik prefereer dan toch echt maar die echte hz/volt omzetter

Re: MIDI naar CV

Origineel geplaatst door Lacertus
Lieden!

Als het goed is krijg ik dit weekend mijn 'eerste' echte analoge niet-gemidificeerde synth (Korg MS10)!

Maar ik wil toch heel graag dattie naar mijn MPC gaat luisteren!! Ik ben dus op zoek naar een MIDI naar CV convertor... bijv. MCV4 - BassStationRack als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag!

Alvast bedankt!

Groet,
Roy

Doepfer MCV4 = Kut in combinatie met de ms serie. Heb er zelf een en werk maar moeizaam/niet samen met mijn ms10. Wel ok met mijn Prodigy overigens. Ik zou zeggen ga voor Kenton.

dat gedoe met dat ene knopje op de korg zo afstellen is zo'n vreselijk gepiel,
nee niet aan beginnen...

en de doepfer mcv4 ook niet! een ramp, echt... geloof mij, en geloof astronaut...

nee geef mij maar de kenton, bijv. de pro solo.
die heb ik zelf ook en werkt echt PERFECT!
zeer simpel te bedienen en altijd goed.

Jimi

Status
Please reply by conversation.
Back