Piano uit telecom reclame

Herbert Boland

Stamgast
Hoi, er was kortgeleden regelmatig een reclame op tv van een telecom-boer die begon met een paar kerels op een landweggetje. (Het is de reclame die eindigt met kussengevechten of zoiets.) Bij het begin klinkt een simpele piano. Het is een beetje jankende/detuned klank die je ook wel in een Italiaanse film 8) kunt aantreffen.

En nu de vraag:
waar komt die klank vandaan? Het is niet zomaar een ontstemde piano. Die piano heeft gewoon een prachtige feel.
Misschien kan ik het namaken met een Akai piano sample. Alle tips welkom!

Groetjes, Herbert
www.zepmusic.com

Ps Oh ja, nu ik toch aan het posten ben, ik zoek ook een goede stereo sample van een houten speelgoedpiano. Ik heb daar wel een mooi flesje wijn voor over.

Laatst gewijzigd:
nog ff over die piano...

misschien issie gewoon oud en een tijdje niet gestemd?

misschien issie gewoon oud en een tijdje niet gestemd?

Volgens mij is dit maar een deel van het verhaal. Want de manshoge zwarte Sauerkraut & Söhne die bij mijn oude oma :z in de hoek staat voldoet daar ook aan, maar die klinkt niet alsof hij in een Italiaanse film past. Hooguit in een saloon.

Wat ik denk: subtiele ontstemming, lo-fi opnemen en iets teveel onbestemde galm erover. Misschien is er ergens een library te vinden?

Herbert
www.zepmusic.com

en...hoe heet dat nummer dat in die reclame gebruikt wordt? vind die erg lekker klinken namelijk

Wat ik denk: subtiele ontstemming, lo-fi opnemen en iets teveel onbestemde galm erover. Misschien is er ergens een library te vinden?

ik denk inderdaad dat het zoiets is..

Vergelijkbare discussies

Back