[ambient] Pjotr G - Amnesia

Pjotr G

funky lid
Hallo,

Ik had even sterk behoefte om eens iets totaal anders te maken. Vandaar een track zoals ik nog nooit heb gedaan, zal niemand van me verwachten inclusief mezelf :)

Heb de Clavia Nord Rack 2 gebruikt (een pad en een lead) en de Roland MC-307 (808 drums, strings, fluit, sweeps tub. bells etc), Yamaha DX-7 voor een klein bell geluidje. Zoom RFX-1000 voor fx (2 stuks) galm en delay, geheel door LEM CLX-2 compressor gegooid. Achteraf de stem op de mix geplakt (heeeevige timestretching, 10%, met dikke stereo delay).

Dus zet je Onderzee documentaire maar vast aan!

http://homepage.uvt.nl/~s216887/samples/songs/Pjotr_G_-_Amnesia.mp3

en vergeet niet te zeggen wat je ervan vindt :)

oke ten eerste knap voor als je dit voor het eerst doet. moet eerlijk bekennen dat ik net een heel vet nummer heb zitten luistern (ook ambient) en dat dit dan net ietsje minder klinkt. met alle respect trouwens. de geluiden zijn mooi hoor echt, alleen gaat het me allemaal al snel vervelen. misschien is het wel interessant om ergens in je track de boel een beetje lost te gooien... dus dat je die bekende drive krijgt, waar ik eigenlijk zelf op zat te wachten. nogmaals respect hoor, maar tis het nog net niet.

toch een *pluim* hoor. netjes voor je eerste track in deze genre.

Origineel geplaatst door Fatar
alleen gaat het me allemaal al snel vervelen. misschien is het wel interessant om ergens in je track de boel een beetje lost te gooien...

Ja je moet je eigenlijk ook eerst helemaal high roken voordat je de track luistert :D . En t is meer achtergrond muziek. Maar je hebt wel gelijk dat er misschien weinig variatie opzit, t is ook gebaseerd op n loop van 32 maten, en dan een beetje drums muten en knopjes draaien.

de walvissen zingen hun lied in de oneindige oceaan.
sierlijk, luchtig, majestueus doorklieven ze de 7 zeeën.
KIJK, een jonge walvis die de bescherming van zijn
moeder zoekt. Nog een laatste hap lucht voor ze
verdwijnen in de donkere diepte vol leven en hun
hemels gezang voortzetten.

whale_jump.jpg

Origineel geplaatst door BasicSystem
Laat ik dat nou net gedaan hebben en ik kan je track erg waarderen;)

Ik zit op me werk :frons:

Maar goed, :D
Die timestretched stemsample vind ik een geweldig idee! De accoorden zijn lekker, lijken précies op zo'n ambiencenr wat ik al ken... maar dat is goed, want het dat was een mooi nr.
Wel is de mix verschrikkelijk plat en uitbalance. Je zou iets aan de levels van de strings moeten doen, dan wordt het al stukken beter, en ik denk dat het dan ook minder "saai" wordt, want dan komen de rythme dingetjes meer naar voren. Ik wil niet te negatief klinken, want verder is het wel een aardige track!

klinkt lekker, maar persoonlijk hou ik van ander soort ambient. Dus meer de Orb-achtige ambient met weirdere sampletjes enzo.
Maar de sounds zijn zeker okay te noemen!

gr
Arv

Knap gedaan.

Die strings op de achtergrond zouden nog mooier zijn als ze ruimtelijker gemixed werden. Lekker breed stereo. Beetje stereo delay wil dan ook nog wel eens helpen.
Wat panning op die freaky geluidjes enzo maakt het wat levendiger.

En dan eens kijken of die stem er na timestretching weer uit te halen is. ;)
(wie weet wat hij allemaal uitkraamt)

Back