MIDI aansturen in RM1x

wokenangel

www.munami.nl
Ik stuur mijn OB12 aan door de RM1x. Wat ik wil is dat de RM1x aan de OB12 verteld welke patch ik wil horen. In de EDIT screen voeg ik een Program Change in. Dit werkt, de OB12 verandert van de patch waar die op stond, naar die ik wil horen, en speelt de noten met de goede patch.
Maar de RM1x werkt pattern-based. En elke keer wanneer hij bij het begin van de pattern komt, leest hij opnieuw het MIDI commando. Dit is logisch maar heeft tot gevolg dat het geluid een seconde afgekapt wordt, omdat de OB12 opnieuw naar de patch switcht.
Heeft iemand dit probleem weleens gehad en wat kun je eraan doen?

Ik heb hetzelfde met m'n rs7000, misschien is het een idee 1 pattern te reserveren voor je pattern change, waarna je vervolgens schakelt naar een pattern dat niet een Program Change bevat...

Ik heb ook een RS7000 ipv van een RM1X maar ik meen iets dergelijks bij de RS7k yahoo group gelezen te hebben. Je kunt daar natuulijk altijd nog deze vraag droppen.
Ik maak eigenlijk bijna geen gebruik van PC's maar als ik het gebruik zou ik het ook zo doen ja zoals jrs zegt: reserveer 1 sectie (bv A) voor alle instellingen en dat 'loopt' dus maar 1 keer. Dan ga je verder met alle andere secties en daar zet je geen PCs meer in.

Zaak is wel dat je niet dat soort dingen midden in een sequence moet zetten want er zitten zoals je zelf al zegt korte pauzes bij.. Niet echt fijn voor strakke sequences. Dus ALTIJD aan begin van een track, en liefst als er nog geen noten worden verstuurd.

Arv

Zie bovenstaande

Zie bovenstaande

Zie bovenstaande post. Zo doe ik het ook altijd. Een PC op sectie A, vervolgens het nummer uitbouwen op de volgende sections.

Back