Amiga mods en disks...HELP

bazziman

Ouwe rot
Is er een manier om mijn oude Amiga modjes in mijn PC te krijgen?...ze staan nu allemaal keurig op langzaam ouder wordende Amiga schijfjes (DD 880 kb oid)....hoe krijg ik die 'over' naar mijn peeceetje zodat ik ze tenminste als mp3tje of als xm/modje op een cd-rommetje kan branden?

Wat is de snelste truuk?

check: Mount MF

transformeerd de huidige amiga-drive naar een DOS compatible schrijvende drive (de amiga drive is fysiek een totaal ander soort drive dan die van de pc, en werkt op een geheel eigen wijze)
werkt over het algemeen goed maar kan soms tricky zijn bij het 'te vroeg' ejecten van een disk
tip: diskettes formateren op de amiga zelf (DI1 drive)

meest ideaal zou nutuulk een interface tussen de amiga en pc zijn...

gewone null modem moet gaan...

maar opde meeste amigas kan je crossdos ofzoiets runnen... die kan dus gewoon PC dos floppies lezen en schrijven...

dus gewoon dat programma te pakken krijgen op je amiga (zit bij wb3.1 en boven) -dan gewone pc diskette in je amiga steken en de mods opzetten.

erm... opties:

3. crossdos bij iemand scoren die het reeds op floppy heeft en deze ff copyfloppen...
1. met je mod collectie bij iemand langs gaan en daar alles conven en op cd-rom branden...
4. je mods afspelen op amiga en opnemen op pc (eventueel eerst gescheiden afmixen)
2. op het inet zoeken naar een d.i.y. interface tussen amiga en pc

Misschien heb je crossdos al, zonder dat je het weet.

In dat geval :

mount PC0: of mount pc1: maakt niet echt uit

Dan kan je je files van de ene naar de andere disk copieren. wel wisselen van disk als je maar 1 drive hebt.

Dit heb ik zelf een aantal jaar geleden ook willen doen maar DAMN wat een werk was dat toen. PC schijfje formateren, mods erop en weer in de pc.

Is het niet mogelijk om met de amiga de hele handel op een ftp te uploaden en dan met je pc er weer af halen?
*Ik heb geen idee of een amiga online kan / kan ftpen...

Origineel geplaatst door omc
Dit heb ik zelf een aantal jaar geleden ook willen doen maar DAMN wat een werk was dat toen. PC schijfje formateren, mods erop en weer in de pc.

Is het niet mogelijk om met de amiga de hele handel op een ftp te uploaden en dan met je pc er weer af halen?
*Ik heb geen idee of een amiga online kan / kan ftpen...

Mijn Amiga 500 zal misschien wel op het web kunnen komen (ik denk het trouwens niet) maar hoe ga je dan in vredesnaam je software op die A500 krijgen? Dat ding is meer dan 12 jaar oud...daar zit echt geen ftp software bij op amiga floppies! :)

Nee, ik ga het eerst proberen met een seriele kabel (duurt ongeveer 5 minuten per flop...theoretisch dan op 18.4 kB/s) en anders toch gewoon proberen met dos2dos od crossdos...Ik ben retebenieuwd hoe alles klinkt...van alle muziek die ik tussen pakweg 94 en 2,3 jaar geleden heb gemaakt heb ik haast NIKS over: ooit alles op een cdrom gebrand en mijn pc opgeschoont....toen bleek die cdrom kapot te zijn...(jaja, toen paste al mijn samples, modjes en 'all' bestanden gewoon nog op een simpele cd!)

Je kan ook BBS software installeren op je PC en dan een modemprogie op je Amiga, en via nullmodem alles overzetten.
Is waarschijnlijk met gratis software te doen.

amiga modjes zijn idd erg cool, sommigen dan... ik heb zelf jarenlang met 4 spoortje lopen klooien.

mocht er behoefte aan zijn ik kan wel een dd-flop met crossdos erop maken. moet je wel kickstart 2 of 3 voor hebben volgens mij.

ik heb zelf een x-surf netwerk kaart voor m'n amiga, en een pc-compatible zipdrive erop aangesloten.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Als je goed zoekt kun je de mods gewoon downloaden.:) Maar de Crystal Orbit is erg geweldig. imho.
erm... heb toch heel duidelijk zien staan:

Please register to access download, vote, comments, requests and favorites

als u het verkondigd dan zal het wel zo zijn... ik ga nog ff een keer een poginkje wagen dan vanaaf...

Back