Klassieke instrumenten/orkest module, wat is een optie?

smackos

Gepokt en gemazeld
Ik loop al een tijdje te azen op iets wat enigzins ergens in de verte een orkest kan nadoen. Nou is er de EMU Virtuoso die claimt de allerbeste hierin te zijn. Maar hoe is b.v. een Roland module met orchestral expansion hierbij vergeleken? En iets als een Kurzweil module met orchestral expansion...is er dan nog verschil met een K2000/K2500/K2600 of klinkt die expansion op alle bakken hetzelfde?

Een aparte pc met die halion orchestral libraries zou ook een optie zijn als het niet zo verdomd duur was.

Kurzweil is qua orkest niet te verslaan.
Het ligt aan de specifieke, ietwat kille klank van die bakken, hetgeen in mijn ogen dat ietwat wijdse karakter van een orkest zeer goed benaderd (beetje subjectief ben ik hier hoor).
Voor de rest is imho een Kurz niet echt aantrekkelijk omwille van die klank.
Wederom mijn mening (geen discussie aub).

Hmmm ik heb op de Kurzweil site naar de demos geluisterd, sommige klonken echt als een EO jongeredag homekeyboard maar andere soundbytes waren wel weer erg overtuigend.

Maar als je een oude K2000 hebt gaat daar dezelfde orchestral expansion in als de 2600?

En heeft niemand hier een EMU Virtuoso?

die emu is ook slecht hooor,

Sommige Kurzweil orchestral kits, zijn om van je kruk af te vallen zo goed, maar ja die moet je er dan later los bij kopen. Dan worden het al snel 100 eurootjes of meer.

Ik zou voor software gaan

Wat zijn de software mogelijkheden, die halion orchestral & string libraries zijn wel zo duur...

Zijn er ergens reviews van die EMU Virtuoso?

Back