Midisport -> The system cannot find the file specified

ano260124

Gedeactiveerd account
Ja hoor! Ik heb vakantie en kan dus eindelijk eens wat uurtjes met mijn geliefde spulletjes doorbrengen. Juist op die dagen gaat alles mis en ben ik meer bezig met fixen van problemen dan muziek maken :(

Zo ook vandaag. Eén poort van mijn Midisport 4x4 en één van mijn 2x2 geven een happerend signaal door. Resultaat een stotterend geluid uit mijn synths.

Nu had ik hier al eens over gelezen en ging er bij voorbaat al vanuit dat het de Midisports betrof. Dus drivers goed gedeïnstalleerd en de registry gecleaned met een tool van M-Audio.

Even opnieuw installeren dacht ik... nou mooi niet dus.

Ik run de setup en klik continue anyway bij de melding van XP dat er geen signature van Bill is. Vervolgens de Midisport aangesloten op de USB poort en XP start de nieuwe hardware wizard. Ik gebruik de recommended optie en XP begint weer om die handtekening te zeuren. Weer continue anyway en de installatie gaat verder.

Tot slot krijg ik i.p.v. installed succesfully de medling:

Cannot install hardware

Error during installation. The system cannot find the file specified.

Als ik de install log nakijk zie ik dat er bepaalde bestanden als -skipped- gemarkeerd staan. Is dat normaal? Het lijkt er namelijk op alsof de installer bepaalde bestanden naar een temp-directory wil kopiëren, wat blijkbaar niet goed gaat, die vervolgens door XP op de juiste plek gezet moeten worden.

Heeft iemand een oplossing? :biertje:

Dat heb ik vandaag al 10 x gedaan :D (of liever gezegd :( )

Ik snap sowieso niet dat ze bij M-Audio hier niets aan doen. Zeker als ze op hun site roepen dat de drivers ook voor XP zijn. Lees de laatste tijd (niet alleen hier) niets dan klachten over die drivers.

Daarnaast snap ik niet dat ze die troep vervolgens bij Feedback blijven verkopen. Dat ik de enige ben met problemen geloof ik in deze toch echt niet.

Hallo

Ik heb vorige week een Midisport 8x8 gekocht.
En met drivers ook behoorlijk aan het "kloten " geweest.
De drivers zijn geschikt voop XP. Ja alleen op papier misschien , de praktijk laat inderdaad duidelijk te wensen over.
En dan de jongen van een grote zaak in R'dam Noord zei dat het plug 'n play was.
Ik heb zelfs nog met de bovengenoemde firma gebeld.
Kreeg te horen dan zal je wel iets in XP hebben gewist, en moet je XP opnieuw installeren.
Maar ik heb het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen. Vraag me niet hoe?
Weet nu ook waar die Term "SPORT" voor staat.
Maar als ie eenmaal werkt dan doet hij zijn werk wel goed

Groetjes
kareltje

Op de site van M-Audio vind je een un-installer voor de 2x2.
Eerst de drivers verwijderen en de reg leegmaken, je USB kabel uit de
PC trekken, dan opnieuw booten en de drivers installeren.
Opnieuw booten en dan de USB kabel in de PC steken.
De installer z'n gang laten gaan en als de 2x2 is geinitialiseerd
d.w.z als in de taakbalk XP de melding verscijnt dat de hardware
klaar is voor gebruik, nogmaals booten.

Na veel @#cken is het me zo gelukt...

succes...

ik heb trouwens geprobeerd om twee 2x2 aan te sluiten... nada
M-Audio heeft me verzekerd dat dit moet werken

Hello Johan,

I took a moment to double check, and 2 midisport 2x2's will indeed function in windows xp.

One suggestion is to make sure that you have the most recent drivers for your 2x2's installed:

http://www.m-audio.com/support/driversearch.php

Other than that, make sure that both units have native usb connections, and be aware that other usb devices such as a mobile dock or a camera can interfere with a midisport.

Let's go from there.

Best regards,

Brad

maar helaas...

Origineel geplaatst door midisys

Other than that, make sure that both units have native usb connections, and be aware that other usb devices such as a mobile dock or a camera can interfere with a midisport.

Let's go from there.

Best regards,

Brad

maar helaas...

Dat soort antwoorden word ik ook zo moe van. Wij kunnen het niet oplossen, of liever gezegd willen er niet teveel geld aan investeren, dus schuiven we de schuld op een ander aparaat. Wat een gelul!

Dus als ik troep van M-Audio wil gebruiken dan mag ik verder niets op mijn PC aansluiten?

USB heeft nou eenmaal beperkte bandbreedte

ik heb de m-audio util bijgevoegd

USB kabel eruit

eerst de util draaien
booten
driver installeren
booten
kabel in de PC
driver/installer volledig uit laten draaien
booten

biertje
:okdan:

midisys

Attachments

• m-audio fix.zip
    227,4 KB · Bekeken: 124
Dank voor de moeite, maar dit heb ik allemaal al gedaan.

Zie mijn eerste verhaal.

;)

Probleem blijft dat ie de drivers niet kan vinden, terwijl ik de .exe keurig gedraaid heb.

Zal dat bij deze eens doen. Maar eerlijk gezegd verwacht ik daar niet al teveel van gezien de bovenstaande reactie van hem.

Maar goed, nooit geschoten...

Back