Ervaringen met TerraTec EWS88 MT ?

levka

Verkeerd in goede staat
Hallo
Ik overweeg een TT EWS88 MT PCI kaart om oude analoge 4 en 2-sporen tapes mee te archiveren
Heb dus 4 analoge inputs nodig

Aangezien dit een wat oudere kaart is vroeg ik me af hoe die bevalt en of de WIN2K drivers een beetje ok zijn

Weten jullie evt ook alternatieven ?

Groet
Joost

Hij bevalt mij prima !
Drivers kunnen wel 'n probleem opleveren: ik heb na flink zoeken wel goede XP-drivers weten te vinden, maar of er ook goede 2K-drivers zijn, durf ik niet te zeggen.
Latency van deze kaart is (voor mij) okee. Geluidskwaliteit en routingmogelijkheden ook. (moet er wel bij zeggen: ik ben niet zo veeleisend)

Over de leeftijd van deze kaart: terratec heeft nu ook de phase88 in hun programma, dit LIJKT dezelfde kaart. In hoeverre er (hardwarematige) wijzigingen zijn doorgevoerd bij de overgang naar de phase weet ik niet, maar het viel me wel op dat na installatie van de nieuwste EWS88MT-drivers (XP), m'n comp deze kaart ineens zag als phase88. (verder geen veranderingen)

Alternatieven in deze prijsklasse met hetzelfde (of een vergelijkbaar) aantal I/O's zijn er weinig: mij schiet alleen de Delta1010 ff te binnen.

Hoi Joost,

Ik heb net een paar weken geleden mijn EWS 88MT de deur uit gedaan omdat ik een andere geluidskaart (hammerfall met adat in en outputs ) in combinatie met een (digitale) mengtafel en nog wat ander spul heb overgenomen van n0 Key. Ik deed hem weg omdat 2 geluidskaarten ietwat overdreven was (ze werkte overigens prima naast elkaar).
Ik draai(de) 98se en kan alleen maar zeggen dat ik nooit enige problemen met die Terratec in de 4 jaar dat ik hem gebruikt heb, heb gehad.
Prima geluidskwaliteit, uitstekend ding! Als je hem ergens goedkoop voorbij ziet komen, onmiddellijk kopen!
:biertje:

Dank voor deze reacties
Weet iemand wellicht toevallig een dealer die hem op vooraad heeft ?
Tot nu krijg ik nergens een positieve respons

groet
Joost

Misschien is een M-Audio Delta 44 een goed idee? 24-bit/96KHz, goede drivers (ook voor W2k/XP), hele lage latency, 4 in, 4 out...

Doet 255 bij Thomann, das een stukkie goedkoper als die Phase88 en als je toch niet meer i/o nodig hebt is dat een leuk alternatief.

Back