Musical Navigatrix: te gekke experimentele interface!

divi

Ouwe rot
Onderzoekers van MIT hebben deze (in mijn ogen) briljante interface ontwikkeld. Het is een experiment dus denk zelf ff verder hoe dit zou kunnen toegepast worden.

video (lange versie 35MB)
video (korte versie 8MB)

Het platform creëert een magnetisch veld. In de 'furries' ziten één of meer magnetische tags, waardoor ze getrackd kunnen worden in 3 dimensies, oriëntatie en kanteling. De furries controleren parameters in Reason zoals sequences, arpeggio, effecten en filters.

De kerel in de video is duidelijk geen muzikant, dus fantaseer maar wat jij er mee zou kunnen...

Als je bedenkt dat in een vroegere versie (video 30MB ) ook visuele feedback ingebouwd zat, zie ik hier een kei van een MIDI controller in...

Dit is voor het eerst synths lange tijden dat ik iets digitaals zie wat me weer aanspreekt!
Het wordt ook tijd dat er 's wat leuke fysieke interfaces komen voor de computer.

Tof!

ben benieuwd wanneer dit op de markt komt, lijkt me echt gaaf voor live-optredens, ik werk echt liever met zoiets dan met een muis of toetsenbord.

ja ziet er wel leuk uit maar ik weet het zo nog niet.
ik denk dat het meer iets voor show te geven is.
ik denk dat je met een simpele midi controller beter
kan werken dan iets waarbij je stof op een tafeltje moet
gooien. :D maar ik vind het wel leuk hoor, zou het zeker
eens willen proberen. maar ik vind persoonlijk DIT veel intresanter.

Vind die audiopad niet zo interessant.
Da's gewoon een andere jasje, een andere interface... een soort touchscreen waar je nog steeds met menu's etc. te maken hebt. Zit je weer achter die f***ing computer in feite.
Ik vind dat duur en hip doen en de show stelen terwijl het allemaal niet zo veel voorstelt. Ik bedoel daar ga je je geld toch niet aan uitgeven. En het leek mij dat je toch wel ERG vastzit aan je samples en van te voren gekozen geluiden in die interface... het is helemaal niet zo uitdagend qua experiment. Of ze hebben maar de oppervlakte laten zien in die video!

Met die fluffies had ik meteen zoiets van wat zou er gebeuren als je ze aan touwtjes erboven hangt en er een ventilator naast zet ofzo... je kan het werkelijk fysiek benaderen. Of van een afstandje erop proberen te gooien, en kijken hoe het klinkt als ie erlangs vliegt of erop stuitert. Leuk!!
Dat trekt me wel.

Jammer dat ze zoiets niet puur analoog maken met cv/gate uitgangen. Ik bedoel het werkt toch al met magnetisme en antennes, moet toch kunnen?
Ik bedoel je zal er een modular achter kunnen hangen.

Back