belgen

En de Engelsen, Denen en Zweden dan?
Wat die Fransen en Spanjaarden betreft: ik heb alleen maar wat moeite met die talen, vooral als ze vlug gesproken worden.

Al vroeg ik ooit eens de weg in Brugge richting Nederland en wat ik verstond was: "Allee, ge gaat jiirou tropkf ptgcn iewufb qwjfdb wwefkj fguutiwn dqjfh gkjwhw fhjqhd ihjekjb qhfhwjkwqh jekefqk qfgqb..." En deze man was niet dronken, op zeker en vast niet! Hij had zelfs het voorkomen van iemand die beslist de kans heeft gehad te mogen doorleren, want hij glimlachte vooraf, alsof hij het daadwerkelijk wist... Ondanks onze beperkte taalinzichten kwamen wij toch ter bestemming. De reden daarvoor is dat vanuit Belgie gezien de zon nooit boven Nederland schijnt. Rijdt de andere kant op en je komt thuis! Niemand neemt mij bij de voeten...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers

Al vroeg ik ooit eens de weg in Brugge richting Nederland en wat ik verstond was: "Allee, ge gaat jiirou tropkf ptgcn iewufb qwjfdb wwefkj fguutiwn dqjfh gkjwhw fhjqhd ihjekjb qhfhwjkwqh jekefqk qfgqb..." En deze man was niet dronken, op zeker en vast niet! Hij had zelfs het voorkomen van iemand die beslist de kans heeft gehad te mogen doorleren, want hij glimlachte vooraf, alsof hij het daadwerkelijk wist...

Wees gerust, het is al zeer moeilijk voor een Vlaming om Westvlaams te verstaan. Ik heb er zelf ook moeite mee en soms lukt het me helemaal niet om de betekenis van een zin te ontcijferen.

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Wees gerust, het is al zeer moeilijk voor een Vlaming om Westvlaams te verstaan. Ik heb er zelf ook moeite mee en soms lukt het me helemaal niet om de betekenis van een zin te ontcijferen.
Tja, daar zeit ge een 'Stroppendrager' voor, toch?

Wout

Valt me ook op idd dat over het algemeen onz Zuiderburen beter Engels zingen als ''ons'' Nederlanders (niet allemaal natuurlijk) Maar dit heb ook met artiesten uit de Scandinavische landen.
Ik vind zoiezo dat er heeeeel goede muziek uit Belgie komt waaronder Soulwax,K's Choice,Hooverphonic en natuurlijk K3 :halleluja

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Tja, daar zeit ge een 'Stroppendrager' voor, toch?

Wout

tzal wel zijn zoek daar op zegge !

Maar ik kan niet echt tegen die onverstaanbare schrijfspreektaal, dus zeg ik het niet :geslaagd:

Maar het is de leukste tijd om Gent te bezoeken, gedurende de Gentse feesten, toch?

Zoals ik eens in een eerdere thread geschreven heb: er zijn twee zaken die ik in Gent altijd wil bezoeken, en dat is in de eerste plaats het kroegje met alle fietsen aan het plafond, al vergeet ik altijd de naam... en natuurlijk naar het 'Lam God's', want als ik dat niet gezien heb, dan ben ik niet echt in Gent geweest.

In Antwerpen wil ik altijd de drukkerij van Plantijn zien, het Fotomuseum en Moderne Kunsten, in Brugge het Provinciaals museum, in Oostende de dependance van het Provinciaals (West-Vlaanderen, natuurlijk) en in Brussel altijd het MIM. En als in in de buurt ben, dan doe ik ook wel eens Bokrijk, al is dat natuurlijk de andere kant van Belgi-e.

Kokzijde, met het Paul Delveaux museum? Nederland heeft per hoofd van de bevolking meer musea, maar Belgi-e heeft de mooiste! Magritte bekijken in het Koninklijk te Brussel. De schets van 'De Intocht van Christus te Brussel' van Ensor te Gent is ook niet mis... Was het origineel nog maar in Oostende...

Weet iemand waar de 'Rechtvaardige Rechters' is gebleven? (Da's een insider...)

Wout

Back