dooie u220 ?

frandaman

Stamgast
Hallo techneuten,

Ik heb hier een U220 staan die een hele tijd opgeborgen is geweest. Nu wou ik hem verkopen, maar hij doet het niet meer.
Als ik spanning op de machine zet gaat het backlight van het display wel aan, maar hij "start" niet verder op.
Zou dit gewoon een kwestie zijn van een lege backup batterij ?
Dat leek mij stug, omdat die batterij mijns inziens alleen program data in het geheugen houdt.
Er is ook geen manier om zo'n U220 te resetten.

"Start niet verder op" klinkt een beetje vaag....
Wat zie je op je LCD ?
Staat er wel een naam van een geluid, of helemaal niks ?
Als er wel een "geluiden naam" op je LCD staat zou het kunnen zijn dat er iets met de MIDI niet goed ingesteld staat....

Ik gebruik overigens de laatste tijd wel weer m'n U-220, die string geluiden zijn toch zo slecht nog nie...ik heb ook een tijd met de gedachte rondgelopen om 'm weg te doen.....maar ja, wie wil nou een U-220 ?

sterkte

Over MIDI hoef je me niets te vertellen....na 15 jaar ervaring :D
Er verschijnt dus helemaal niets op het display. Het display blijft geheel leeg, alleen backlight brand.

Ennuh....heb 2 geinteresseerden, dus er is wel degelijk een markt voor de U220 :)

ik denk eerder dat er een spannings regelaar stuk is in de u220 anders word het toch een dieper verhaal

reset heeft weinig zin maar als je wil weten hoe je hem moet reseten hier komt hij dan

[value up]+[jump] daarna [mark]+[jump]+[enter] = versie mode en testmode

kies dan 11 [mark]+[<-part] = reset

succes

waarschijnlijk zit het hem in de voltage je hebt kans dat hij wel 5V geeft dus dan zou het display wel aan gaan en zie je ledjes branden maar bv geen +15 en -15 waardoor hij niet verder opstart

ik zou eeens intern gaan kijken als de stabilisators nog goed zijn

het is een idee

LOL...grapjas.
Ik heb de ballen verstand van die apparaten. En ik ga er ook geen geld aan spenderen, want ik gebruik hem nooit.
Wel vaag.....ik heb hem ongeveer 4 maanden geleden weggezet en toen deed hij het prima.....en nu niet :stupid

mag je hem evt bij mij op het synth kerkhof neer leggen bij de rest van alle sloop synthesizer

daar word hij netjes gerecycled en de bruikbare onderdelen maken we weer iemand anders gelukkig mee

Back