MFB 601 info....

Origineel geplaatst door Draakje
Oh ik herinner me ineens iets waar je misschien nog wat aan hebt. In het kastje zitten 2 oplaadbare penlites voor het geheugen. Ik heb deze ooit vervangen, maar dat is aleweer een tijd geleden en het ding heeft lang geen stroom meer gehad, dus misschien dat deze betterijen een beetje gaar zijn. Het tango loopje stond er nog steeds in maar misschien zou je er goed aan doen om er twee nieuwe oplaadbare batterijen in te solderen.

Misschien voor meerdere mensen iets om op te letten bij apparatuur met geheugen?
Als je het apparaat niet vaak - of tijdelijk niet - gebruikt, minstens twee keer per jaar even
een middagje aanzetten!

Origineel geplaatst door senso
Misschien voor meerdere mensen iets om op te letten bij apparatuur met geheugen?
Als je het apparaat niet vaak - of tijdelijk niet - gebruikt, minstens twee keer per jaar even
een middagje aanzetten!

Als er oplaadbare batterijen in het apparaat zitten, is dit inderdaad een handige tip om je kostbare zelfgemaakte geluiden en sequences te bewaren. Oplaadbare batterijen zitten onder andere in de volgende machines: Korg Polysix, Roland Jupiter-4, PPG Wave 2.x, OSCar, Oberheim DMX en de Linndrum.

Daarnaast is het ook handig om een backup te maken d.m.v. een sysex dump of een wavje via de tape dump optie.

De meeste oplaadbare batterijen gaan na verloop van tijd lekken en dit kan de printplaten en onderdelen in de apparaten aantasten. Het is daarom verstandig om ongeveer elke 5 tot 10 jaar deze batterijen te vervangen. Nog beter is het om de oplaadbare batterijen te vervangen door niet-oplaadbare Lithium batterijen, die weinig tot niet lekken en minimaal 10 jaar meegaan voordat ze vervangen moeten worden.

Al weer een paar jaartjes verder dan de laatste topic hierboven.
Hallo allen.
Ik ben sinds kort in het trotse bezit van een Korg MS-20 en een MFB601.
Ik las in de Duitstalige handleiding dat de voedingsspanning 12 VDC is.
In de Nederlandstalige handleiding van SENSO zie ik dat de voedingspanning 18VDC is.
Zonder dat ik er teveel voedingsspanning op wil zetten wil ik graag weten wat de juiste spanning is.
Kan iemand mij vertellen welke dit is ?

Alvast bedankt.
gr.
Jan

Back