ebay oplichterspraktijken

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

musica

Trance is my middle name
Hi,

Heb ook een oplichtertje aan de haak geslagen denk ik. Gast wil terwijl de bieding op Ebay nog loopt aan mij zijn Sony DMX-R100 verkopen voor 1000 euro. Deze mengtafel kost 17000 euro nieuw. Hij zegt dat ie 2 maanden oud is en in goede conditie. Ik moet het geld overmaken via Western Union?? (nog niet eerder van gehoord, alleen van Paypal etc). Krijg ik ook weer zo'n fijn adres in Bulgarije erbij....Zal vast wel in orde zijn ja...NOT!!!! Hij heeft al wel wat positieve feedback gehad, maar zover ik het kon checken ging dit om verkoop van boeken en tijdschriften...Gelukkig mag ik vaker in een andere studio gebruik maken van de Sony, maar er een thuis hebben staan zal nog wel een droom blijven....Kun je trouwens de gegevens checken van iemand? Ik heb zijn naam en adres, maar met google kom ik niet zo ver...??

Gezien de nieuwprijs van het apparaat en de vraagprijs van deze verkoper kunnen er maar 2 dingen zijn:

1. Hij is gejat en wil hem nu snel kwijt.
2. Hij naait je waar je bij staat.

Ik zou in geen enkel geval er op ingaan, doe je dit wel dan is het of heling of gewoon DOM !

Geld versturen via Western Union is een money-transfer. Oftewel: geld afgegeven aan de balie -> einde controle over je centen. W. U. is wel errug gangbaar voor transfers van/naar Amerika.

De verkoper piest sowieso langs het potje, door "zijn" tafel buiten de bieding om aan jou aan te bieden. Dat "adres in Bulgarije"-verhaal doet bij mij ook allerlei alarmbellen rinkelen.

Ik zou iig NIET op dit aanbod ingaan !!

Ik ga er ook zeker niet meer op in! Toen ik hem vroeg wat de minimumprijs was die hij wilde hebben en het antwoord 1000 euro was dacht ik dat het nog om een typfout ging (10.000 euro). Toen dit niet zo bleek te zijn en hij meteen met zijn adres op de proppen kwam wist ik al voldoende...dit is meer een zaak voor de :smeris: ;)

Tja internet is er over de hele wereld, dus zijn er ook een hoop oplichters die daarvan profiteren. Hoe makkelijker is het om iemand geld over te laten maken naar een nep bank account en op die manier veel geld voor niks te ontvangen. Zeker als het om iemand in bulgarije gaat, een land waar de politie corrupter is dan de maffia hier in Nederland, daar zullen ze iemand echt niet gaan achtervolgen voor zoiets..........ik zou het gewoon vergeten en blij zijn dat je gezond verstand hebt en niet in dat soort onzin trapt (in tegenstelling tot een hoop naieve personen)

Lijkt me wel netjes om de ontvangen emailtjes even door te sturen naar de fraude-afdeling
bij eBay. Voor een andere stakker er intrapt. =(
Als het niet gemeld wordt, kunnen ze ook weinig tegen dit soort dingen doen. :smeris:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back