Cubase Midi controller

dextah

Ouwe rot
Mischien een beetje beginners vraagje ..
Maar hoe kan ik nou een audio plugin in Cubase SX 2 via midi controlen ?
Met bv the Oddity is het heel simpel maar het lukt me gewoon niet met plugins .
Nee het is geen gekraakte Cubase en ik zal wel verkeerd zoeken in de PDF manual en in the getting started manual die je altijd bij de updates krijgt staat geen moer .
Antwoord alleen als je me wilt helpen a.u.b en geen read the manual ofzo .

je verteld er niet bij om welke plugin het gaat en lang niet alle plugins ondersteunen realtime midi controllers.

maar als je 1 hebt die het wel ondersteund (zoals ohmboyz delay pro) dan krijg je een extra instrument/plugin erbij in je midi out selectie box van je track. daar kun je dan je midi controllers heen sturen.

uiteraard kun je via generic remote controller alle parameters mappen van plugins die geen midi interface hebben maar wel een automation layout. Je kunt dan een xml template maken voor die specifieke automation parameters en je kunt elke automation parameter dan koppelen aan een willekeurige controller nummer.
Maar als je dit wilt zul je toch echt in de handleiding moeten kijken, daar staat uitgelegd hoe je remote controllers moet programmeren en ik ga hier niet de handleiding zitten overtypen.

Het enige wat niet duidelijk is in de handleiding bij dat hoofdstuk is dat je daadwerkelijk de plugin geladen moet hebben om die xml template te kunnen maken. Maar goed, dat weet je dan nu alsnog.

succes ermee.

Ja bij Ohmboyz was ik er al achter .
Maar wat ik dus wil is .. Als je bij de audio track waar je plug is geopend naar de automation track gaat zie je alle parameters die je dan kunt controlen via de automation track . Ik wil dat dus niet teken maar aan een controller hangen .
Dat van die xml templates zo ver was ik ook wel maar het moet toch makkelijker kunnen dacht ik .
Je kan geen controller aan de automation track hangen ? Vind tekenen niet zo fijn werken .
En kan bij generic remote geen automation track vinden .

Origineel geplaatst door dextah
En kan bij generic remote geen automation track vinden .

klopt, en hier is de handleiding onduidelijk over inderdaad. Je moet dus de plugin al geladen hebben voordat je je xml template gaat maken. indien je dat doet zul je zien dat elke automation parameter van die plugin beschikbaar is voor je controller.

Back