Triton
Triton
Hoi Fuse,
Ik wilde toch nog even reageren op jouw berichtje
Je zegt dat je iets mist in het geluid van de Triton. Ik denk dat zulke dingen echt subjectief zijn. Ik heb 2 weken geleden een Triton Workstation Sampler (full version) gekocht bij Musicstorekoeln.de (700 Euro goedkoper dan in NL

).
In die winkel ben ik eens even met mijn hoofdtelefoon rondgegaan en heb gespeeld op de Roland Fantom. Mooi ding, lekker geluid, warm, fijne toetsen maar net iets te weinig mogelijkheden voor mij. Toen heb ik op de Triton gespeeld, daar bleef ik het langst zitten omdat ik veel inspiratie kreeg bij het spelen van de presets. Heel mooi geluid, krachtig en vooral de bassen vond ik goed.
Toen trok ik met enige moeite de hoofdtelefoonplug er weer uit en ging zitten achter een Yamaha Motif. Na wat zoeken achterin waar de hoofdtelefoonuitgang zat, heb ik hem gevonden en ben begonnen met spelen. Het eerste geluid wat ik hoorde werd door mijn brein meteen vergeleken met het volle warme geluid van de Triton en ik gooide snel mijn hoofdtelefoon af want ik vond het gewoon niet mooi. Geen inspiratie, geen mooi geluid.
Dart is mijn mening.
Vervolgens ben ik dan ook naar de balie gegaan en heb mijn Korg Triton gekocht waar ik nog steeds geen spijt van heb.
Roger