Meerwaarde Roland VS2480 t.o.v. VS1880

Ik vroeg me af of er iemand van het forum gewerkt heeft met een Roland VS2480 harddiskrecorder?
Nu heb ik zelf een VS1880.
Ik weet dat je op de 2480 een monitor en muis kan aansluiten, maar heeft hier iemand ervaring mee. Werkt dit prettig?
Ik zou er dus 6 sporen op vooruit gaan, maar dat vind ik niet opwegen tegen het prijsverschil.

alvast bedankt!

groet Erik

Thanx!

Handige site. Ik heb besloten dat ik niet overstap op de 2480 mede door de prijs. Het grote nadeel van de VS recorders vind ik dat er geen insert per kanaal inzit om bijv. een externe compressor aan te hangen en het lastig werken met de aux. Dit is op de 2480 niet verbeterd.

Ik gebruik een Roland VS2480 HD, en ben er meer dan tevreden over...
Op de NAMM kondigde Roland een nieuwe FX kaart aan met plugins
van andere bedrijven zoals UA, Massenburg, TC, etc.
Wordt het platform alleen nog maar beter van!

Lees deze post eens, misschien dat het je wat helpt. Zoniet, vraag maar
raak...

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=10621

Voor de rest is het VS2480 forum op de VS-Planet een goede plaats!
't Is niet er zo gemodereerd als hier, dus het is wat moeilijker om te
vinden wat je zoekt :)

Mvg.

CoolRunning

dankjewel Coolrunning.

Heb jij er een monitor aanhangen? Zo ja, kun je makkelijk switchen tussen de diverse beeldopties?
Vind jij het geen gemis dat er geen inserts opzitten dan? Of heb jij geen externe dynamics?

Is dit zowieso met een externe geluidkaart, zoals de DIGI 002 makkelijker? Of blijft dat hetzelfde. Ik vraag dit omdat het mij handig lijkt mijn externe dynamics direkt in te pluggen over het signaal heen. Net als bij de gangbare analoge mengtafels het geval is.

Erik

Hee Catalunya,

[offtopic] heb jij die tubetech zelf in huis ???????? [offtopic]

Zo ja, was benieuwd of die goed bevalt......

Origineel geplaatst door mario
Hee Catalunya,

[offtopic] heb jij die tubetech zelf in huis ???????? [offtopic]

Zo ja, was benieuwd of die goed bevalt......

Yep. Is mijn paradepaardje. Alleen nog niet veel gebruikt, want de VCA's van dit eerste type moeten elk jaar opnieuw afgeregeld worden. Dit heb ik pas laten doen. En ga hem pas gebruiken wanneer ik weer een song heb en de moeite vind deze te masteren. Ik wil immers ook de buizen een beetje sparen.
Heb je het geld ervoor over en wil je een betere sound dan is dit zeker iets voor je. Je hebt ook een nieuwer model, waarvan de VCA's iets betrouwbaarder zijn, maar die schijnt minder vet te klinken. Dit spul is echt Top of the Bill. En je begint spontaan te kwijlen wat deze met een kick doet.

Zie je een Tube-tech staan, dan zou ik zeker eens overwegen er eens naar te gaan luisteren. Het kan zijn dat hij door gebruik wat ontregeld is, maar daar is simpel wat aan te doen door een vakman. Ik moest wel de schema's bestellen uit Amerika notabene. De importeur in Nederland had deze schema's niet eens. En er zaten niet de originele buizen in. Vandaar dat hij ontregeld was. Wanneer je ergens nieuwe buizen in plaatst, kan het zijn dat een apparaat weer opnieuw afgesteld dient te worden. Zijn vaak selected buizen.

Het geld heb ik er wel voor over maar hier in nederland is het moelijk ze ergens te kunnen beluisteren, zijn maar weinig shops die ze verkopen laat staan op demo hebben vandaar. Ik werk zelf momenteel met een Focusrite red3, ook fantastisch en zeker niet goedkoop !!!!!!!!

Bedankt voor je info :D

Welke heb je trouwens ??? SMC 2b of de LCA 2b ???

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario
Het geld heb ik er wel voor over maar hier in nederland is het moelijk ze ergens te kunnen beluisteren, zijn maar weinig shops die ze verkopen laat staan op demo hebben vandaar. Ik werk zelf momenteel met een Focusrite red3, ook fantastisch en zeker niet goedkoop !!!!!!!!

Bedankt voor je info :D

Ja daar noem je er nog 1. een focusrite red3. Dat is ook professioneel spul. Jij zal ook beamen dat klasse spul van een centje meer, een meerwaarde geeft aan je sound. Alleen zitten daar geen buizen in toch? of wel?

Nee hoor idd er zitten geen buizen in een red3 Catalunya maar het klinkt net zo overtuigend moet ik je zeggen :D

Het is de LCA 2a. De allereerste

Ach ofcourse, de eerste versie..... had je zelf ook al aangegeven!

Back