O1v96 VS. O2r96

THM

Book of MOOG Revelations
Ik ga me waarschijnlijk ook een afschaffen; oorspronkelijk zou ik waarschijnlijk een O2R96 kopen eind dit jaar (2004), maar een heel onverwacht en helaas onherstelbaar probleem aan mijn huidige mixer dwingt me tot een snelle aankoop (en de O2R96 is helaas nog veel te duur nu - anders gezegd mijn spaarpot is nog een beetje te klein :) )...

Weet iemand of de EQ en dynamics processing van de O1V96 van dezelfde kwaliteit is als die van de 'grote broer' O2R96 ? Zit het verschil 'em dan vooral in het aantal in- en outputs ? Of is het verschil ook nog opmerkelijk aanwezig in andere features ?

Dank & vg.

Last edited by a moderator:
Thanks. :okdan:

Volgens mij waren de interne digitale dingen zoals FX en compressor/EQ etc allemaal hetzelfde.
Ook de pre-amps. Maar hij kan wel volledig voor surroundmixen gebruikt worden. (wat de v maar in beperkte mate kan) En wat extra's als meer ins en outs natuurlijk.

Anders moet je even op de Yamaha pro audio site kijken, staat een tabelletje van hoe en wat precies.

zijn er bvb. inputs voorzien van het type jack ? en kunnen er unbalanced kabels worden aangesloten zonder bijkomende problemen ?
er zullen nl. vooral synths worden aangesloten - vele analoge - waarvoor ik enkel unbalanced jack kabels heb (en elke bijkomende EUR - ttz nieuwe kabel - is voor mijn vrouwtje teveel ;{ )...

Maakt niets uit balanced, unbalanced.

De preamps zijn wel in groepen van vier. Maar volgens mij gebruik je toch geen mics. Of daar gebruik je een aparte AD/DA converter voor. En ruisen doet hij praktisch toch niet dus die balanced hoeft niet perse.

Maar het is zeker erg handig om vantevoren de handleiding door te lezen. Want hij is best wel complex wat je er allemaal mee kan.

Jack-ingangen ? (sorry maar 'k heb nog nergens een duidelijke foto van het inputs-gedeelte gezien).

Ma-nu-al :D

OK OK... thanks !! :okdan:

Hehe.

Back