foto's van vintage studio's

Jupiter 6 staat bovenop zijn rechter stapel Jupiter 8's..

wel een egoist hoor: 4x een Jupiter 8 zelf houden...

Origineel geplaatst door equate

dat bedoel ik...

aah, bovenop de linkerstapel J8's. Hij mag de mijne wel hebben, ruilen voor die Moog die er nu staat...

Valt wel mee, heb ooit een schroevendraaier uit een mengtafel gevist :D

4????? Juups??? 8??? What the f...!!!
Teering die doepfer!!! Aaargh!!!

De laatste keer dat ik zoveel knopjes bijmekaar zag was toen ik 80 oude XT toetsenborden in de container gooide.
Alleen dit zijn leuke knopjes op de foto's pfffffffffffffff

tsjongejonge wat een Heerlijkheid allemaal..

Tijd omeen flesje wijn open te trekken en mijn verdriet te bedrinken>8D

Re: My first digitale reverb

Re: My first digitale reverb

Origineel geplaatst door OnAcid
emt%20250.jpg

Zet er een stuurtje op en je hebt zo'n Fisher Price speelgoed cockpit.

http://people.a2000.nl/phoeks/index/STUDIO5.HTML

Ik heb hier nog mee gewerkt. Die galm was zo groot dat hij op een karretje de VARA-studio werd ingereden.

Daar heb ik nog een leuke anekdote over:

Ik ging met twee andere synthfreaks een paar songs opnemen die ter ondersteuning van radio docu's zouden worden gebruikt.

We hadden een MC-202, TB-303 (niet voor de sound natuurlijk, maar voor de sequencer) en een TR-808 (TR-909 bestond nog niet).
De sequencers stuurden een Mono-Poly, Pro One en een SH-101 aan. Verder hadden we nog een PolySix voor de accoorden. Alles was thuis ingeprogrammeerd zodat we in de studio alleen maar hoefden aan te sluiten.

De technicus vond het maar vreemd, al die sequencers & synthesizers. Hij had de dag ervoor Herbie Hancock opgenomen, en volgens hem hadden wij meer "rotzooi" bij ons dan Herbie...

Wij wilden alles in één keer op de band zetten, maar de technicus, die dus de ballen verstand van synthesizers had, ging ons met veel geduld uitleggen dat dat niet hoefde, want ze hadden een 24 sporen multitrack recorder.

Die vent viel bijna van zijn stoel toen we de de op START drukten! Hij had nog nooit gesynchroniseerde sequencers en drumcomputers gehoord.

Natuurlijk hebben we alles in één keer opgenomen, de PolySix werd met de hand ook in één keer meegespeeld.

Back