E-mu Roms in SF formaat?

ano260124

Gedeactiveerd account
Dat E-mu opgeslokt is door Creative moge duidelijk zijn. Op mijn zoektocht naar E-mu Roms kwam ik de volgende site tegen:

http://www.soundfont.com/downloads/purephatt.asp

Herkennen Pure Phatt Rom bezitters de presets? De file is waarschijnlijk gecomprimeerd en ruim 25Mb groot, dus lijkt het mij een volledige set. Een Rom is namelijk 32Mb.

En dan die prijs.

tja... sommige presets komen bekend voor, maar je moet er wel rekening mee houden dat die geluiden heel anders klinken uit een pc (converters etc) ... en er zit geen proteus-engine in de pc ! :)
vooral bij het programmeren zal dat gaan opvallen dunkt me, maar als je alleen presets wil gebruiken is het misschien een handig alternatief.

Origineel geplaatst door Slipperman
kans zit er dik in dat dit ook de rauwe samples zijn zonder filters etc aangezien je die dan beetje zelf kan instellen (al is het niet veel ghehe)
uiteraard zitten er geen filters op... ti'z geen soundfont... jeuz...
je bewerkt alleen de 'golfvorm'... de 'omhullenden' moet je toch zelf doen met je sampler...

Origineel geplaatst door 6 trak
uiteraard zitten er geen filters op... ti'z geen soundfont... jeuz...
je bewerkt alleen de 'golfvorm'... de 'omhullenden' moet je toch zelf doen met je sampler...

waarom het dus niet als de originele klinkt want soundfonts kennen geen filters op een simpele cutoff na...

Back