processor uitleg gevraagd!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

iCe-9

Als het aan de kat lag
Dit volg ik niet helemaal:
de AMD Athlon XP 2800+ draait op 2,25GHz
en de AMD Athlon XP 3000+ draait op 2,17GHz

Je zou toch zeggen dat de 3000 juist sneller zou moeten zijn. Ze schelen onderling ook nog rond de 70 euri, dus lijkt me dat er wel iets beter aan moet zijn? :confused:

hoe zit de precies?

Groeten Joost

De processors zijn gewoon goed van AMD, maar ze houden er wel 'n vreemde manier van nummeren op na........

Is die 3000+ niet toevallig een 64-bitter ??
Op tweakers stond een tijdje geleden iets hierover, dat AMD bij de 64-bitters weer overgestapt was op een nog vreemder manier van klokken......

As you can see, the new Athlon XP 3000+ actually carries a lower clock speed than the previous flagship 2800+ (2.167GHz vs. 2.25GHz). The idea behind this is that the larger L2 cache makes up for the negative difference in clock speed, but as you'll see, this isn't always the case.

Dus zo'n beetje hetzelfde verschil als de tellingen van Mackie mengpanelen en Behringermengpanelen..

Mackie 1604 betekent 16 mono kanalen, behringer 2404 betekent 16 mono kanalen..

The idea behind this is that the larger L2 cache makes up for the negative difference in clock speed,

dus in werkelijkheid maakt dit de 3000 sneller ?

Origineel geplaatst door iCe-9
dus in werkelijkheid maakt dit de 3000 sneller ?

Blijkbaar voor sommige toepassingen wel, maar niet voor alles. Volgens mij kun je beter een 2800+ kopen.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dus zo'n beetje hetzelfde verschil als de tellingen van Mackie mengpanelen en Behringermengpanelen..

Mackie 1604 betekent 16 mono kanalen, behringer 2404 betekent 16 mono kanalen..

:D

niet helemaal.......
de behringer heeft 16 mono kanalen en 4 stereo kanalen (totaal dus toch 24...)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back