Gezocht: Spring reverb

Behaviours

Ingeburgerd
Omdat ik las dat in het gedeelte 'gevraagd' niet gereageerd kan worden, plaats ik mijn vraag hier maar even. Voor een reggaeband verzorg ik live dubmixes. Ik heb een goede phaser, delay en filter, maar tot nu toe gebruik ik een digitaal Zoom-pedaaltje voor de send reverb, maar dat is natuurlijk niet echt mooi voor de sound.

Ik ben dus op zoek naar een enigzins betaalbare spring reverb. Ik heb zelf een maximale prijs van 150 euro in mijn hoofd, is dat realistisch? Ik ben op zoek naar de sound die te horen is in dubmixes van King Tubby, als iemand dat iets zegt. Hij gebruikte een spring reverb, maar ik heb geen idee welke. Ik weet ook niet of spring reverbs erg van elkaar verschillen qua sound...

Heeft iemand een suggestie of toevallig nog een staan die staat te verstoffen?

touched by sound

touched by sound

Dacht dat een duits bedrijf hem nog maakte.
[met zo'n goud kleurig frontje en 1 HE hoog iemand ?]

Deze vond ik bij TBS
Springreverb

PS
Dacht dat het iets met lente te maken had:)

Re: Gezocht: Spring reverb

Thanks, die Retroverb had ik al gezien, maar gaat erg boven mijn budget, helaas. Aangezien deze nieuw is, zal het tweedehands toch wel voor de helft van de prijs te vinden zijn? Ik vond er net op E-bay een voor 40 euro, maar dat is in de VS en het lijkt alleen een geraamte:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2373196392&category=10171

Re: touched by sound

Re: touched by sound

Ik heb ook ff gezocht op springreverb ipv Spring Reverb ;)

Ik kom nu deze tegen, de Little Lanilei Reverb Pedal, die nieuw 175 dollar, dus zo'n 150 euro is:

http://www.classahighperformance.com/little_lanilei_reverb_pedal.htm

Het lijkt mij een soort 'my first sony' achtige spring reverb en het is bedoeld als gitaareffect, maar als ik de reacties lees op Harmony Central, die zijn zonder uitzondering lovend. Heeft iemand ervaring deze reverb?

Ik heb een springreverb/mixer te koop voor 150 euro

dc_1.JPG

Lijkt erg op een roland space echo he?
Nou het is een acetone dat is dus roland onder de oude naam
Hij is echt als nieuw alleen 110volt maar dat is met een adaptertje op te lossen

Paia electronics heeft ook een zelfbouwkitje voor een springreverb (85$) maar dan moet je zelf nog een omhulsel en voeding bouwen. 2de hands zie je er dikwijls (soms hier op het forum)voor 100€ voorbijkomen. Danelectro maakt tegenwoordig een soort digitale variant die te betalen is (maar de klank is niet exakt hetzelfde volgens mij).

Re: Re: touched by sound

Re: Re: touched by sound

Hee die ziet er cool uit, Mono Poly. Wat is het typenummer? En woon toevallig in de buurt van Zwolle ;)

Het is een ace tone echo mixer mp-4
Maar ik denk dat je er nix over kan vinden
Hij heeft eigenlijk 4 inputs met volume regelaars en de hoeveelheid reverb
Ik woon in de buurt van Rotterdam

Re: Re: Re: touched by sound

Re: Re: Re: touched by sound

Ah jammer, R'dam is wel ver weg, en ik zou zoiets toch eerst wllen horen.. Via Google is er inderdaad geen info te vinden. Ik zoek ff online verder, maar ik pm je snel even..

DIe doe het zelf boxjes zien er trouwens zeker ok uit, maar ik ben niet zo'n electronicus en dan betaal ik maar wat eurootjes meer, maar dat scheelt me een hoop frustratie...

mono-poly, check je pb-box, ik heb je zonet nog een bericht gestuurd..

Re: Gezocht: Spring reverb

Heb ik ook elke lente!

Demeter heeft een mooie asymetrische.
En alle gitaarversterkers met een effectloop en een reverb;
gebruik de return van de effectloop als ingang (let wel op normen & waarden, in strikt
elektrische zin), gebruik de "reverb"knop als wet & dry regelaar en neem met een microfoon
de speaker op (of tap het signaal daar af met een H&K red box).

Sperimenteren moar,
ISPdeRuiter

Re: Re: Gezocht: Spring reverb

Re: Re: Gezocht: Spring reverb

Nou , uiteindelijk heb ik nu een mooie springreverb bij mij 'om de hoek' gekocht bij een andere bezoeker van het Synthforum. Het is een BOSS RX-100 geworden en die voldoet prima. 8~ Ok, het is geen Fisher SpacXpander die ik eigenlijk zoek, maar deze is al heel erg ok :) In feite kan er dan ook een slotje op deze draad. Dank voor de reacties!
:slotje:

Back