Vocoders: Synton Syntovox 222 vs. Dynacord SRV-66

Boemtsjak

tsjinge tsjinge boemtsjak
Ok, hier ff een kleine vergelijkingstest tussen de Synton Syntovox 222 en de Dynacord SRV-66. Nog even voor de duidelijkheid: de SRV-66 is een door Dynacord in licentie gebouwde 'kloon' van de Syntovox 222. Gebruikte spullen: Korg Prophecy als carrier en een el cheapo mic voor de voice. Het output signaal ging direkt de computer in en er zijn daarna geen effecten aan toegevoegd. Eerst maar eens een plaatje van de twee vocoders:

Attachments

• voc_1.jpg
    voc_1.jpg
    26,1 KB · Bekeken: 132
In de demo van de Syntovox 222 zijn meer hoge frequenties te horen dan in die van de SRV-66. Achteraf ligt dit waarschijnlijk aan het feit dat de 'Noise/HF Syn' knop van de SRV-66 teveel dichtgedraaid stond.

Heel interessant en leerzaam om ze eens zuiver naast elkaar te horen. Ze komen wel aardig in de buurt van elkaar denk ik zo. Maar 'k denk toch dat ik voor de syntovox 222 ga :)

maar die dynacord is wel een stuk goedkoper, af en toe in duitsland voor een habbekrats te koop.

Ik heb ook zo'n Synton 222 vocoder en ben daar erg tevreden over. Alleen als ik hem aanzet moet ik best lang wachten totdat het apparaat gaat werken. (een minuut ofzo). Alsof het ding moet opwarmen voordat hij het gaat doen.

Is dat normaal?

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo bijzonder eigenlijk.
Ik had er meer van verwacht. Bedankt dus voor deze demos.
Ligt het trouwens aan mij of zit er verschikkelijke noisegate de boel te choppen omdat ie ruist als een gek ofzo?
Vind ik zeer irri eigenlijk die gate open en dicht, hoor je goed. Of is dat een envfollower in de vocoders zelf?

Niet om te pochen ofzo, maar de roland SVC350 klinkt imho beter en verstaanbaarder.

Niet dat ik de 222 niet in mijn volglijstje van ebay heb staan...;)

Hij heeft nog meer leuke spullen zoals een yamaha cs15, wel een beetje duur dat wel.

Back