Fruity vraagje en vocal vraagje

citizhen

Nieuwkomer
:D

Ik had ook hier graag vraagjes gestelt...

Fruity vraagje:
soms wordt het voor mijn pc nogal zwaar werk om de plugins vlot te laten draaien.
Bestaat er in fruity loops een manier om geheugen te sparen of enkel de plug-in te laten werken als het echt nodig is?

Vocal vraagje:

Ik ben op zoek naar een heeel geschifte stemvervormer: van gewone stem naar robot stem of baby stem of horror stem, .... dat soort leuke effecten
(ken de juiste benaming niet echt, kben een newbie 8o) )
een plug-in of stand alone of zoiets alvast bedankt.

je kan altijd het melodietje dat je met je softsynthje speelt naar
wav exporteren en die wav dan terug in FL importeren. dan kan
je je softsynth uitschakelen

als je een effecten heb gebruikt die zwaar je CPU belasten, kan je gewoon channels bouncen naar audio... en zet ze er in dmv de sampler....

klinkt precies hetzelfde als je je channels naar audio bounced en dan er als audio inzet...
zo spaar ik me cpu, en kan ik grotere tracks maken qua fx, en tunes...

je was me voor:yamaha:

voor zon robot stem kan je vocoders gebruiken, ik heb de orange vocoder....
werkt lekker

Dat voor die plugìns dat ie `t niet meer aankan koop een betere pc of... Als je 3.nogwat hebt ga je naar tools--->macro--->Switch Smart Disable for all Effects

Bent u een 4.nogwat gebruiker dan kun je deze functie vinden in je effect gebeuren (F9 toets) en zit ie ergens links boven.;)

Origineel geplaatst door metatron
Dat voor die plugìns dat ie `t niet meer aankan koop een betere pc of... Als je 3.nogwat hebt ga je naar tools--->macro--->Switch Smart Disable for all Effects

Bent u een 4.nogwat gebruiker dan kun je deze functie vinden in je effect gebeuren (F9 toets) en zit ie ergens links boven.;)

Nouw, die wou ik zeggen :)

FF nog een vraagje zijn er nog andere vocoders waar mensen hier graag mee werken, echt om hem heel heel zwaar te vervormen, hardstyle-achtig zeg maar, zodat er een of andere raar geluid uit rolt als je em heel kort cut in je sampler. Zeg maar alla Here's Johnny van Deepack?

Ik heb graag nog andere alternatieven naast die Orange Vocoder, voornamelijk omdak hem nie aan de praat krijg :D

Grtz Mike

Origineel geplaatst door Digdoj
In FLStudio zit een redelijk lekkere vocoder.

Hmm ik vond het nie echt een vocoder, meer om stem te vervormen maar niet echt zoals bij de Orange Vocoder met waveforms en strings (synthese deel) enzo om te mixen met de stem (ik leg het niet goed uit geloof ik)

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
FF nog een vraagje zijn er nog andere vocoders waar mensen hier graag mee werken, echt om hem heel heel zwaar te vervormen, hardstyle-achtig zeg maar, zodat er een of andere raar geluid uit rolt als je em heel kort cut in je sampler. Zeg maar alla Here's Johnny van Deepack?

Ik heb graag nog andere alternatieven naast die Orange Vocoder, voornamelijk omdak hem nie aan de praat krijg :D

Grtz Mike
Here's Johnny is om te beginnen ontdekt door hocus pocus ergens in 1993. Deepack heeft hier heel makkelijk gebruik van gemaakt. Die hele sample is overgins afkomstig uit een of andere film. (horror geloof ik)

Bedoel je het effecten met cuten zoals in Overdrive gedaan is? Ik heb begrepen dat hiervoor een speciaal apparaatje op de markt is tegenwoordig. Bv die Qlimax anthem heeft hier ook gebruik van gemaakt met de Qlimax vocal.

Hij wordt in ieder geval flink getimestretched, kun je met je sampler doen, cool edit of met dat apparaatje.

Ja ik hoorde idd ook dat ie al een keer eerde gesampled was, the sample komt overigens uit de film the shining en jack nickelson zegt het geloof ik, zo'n sample in overdrive doen?

Dat kan in C.E.? Of heb je hier ook aparte plugins voor? En een hele domme vraag waarschijnlijk maar wordt de toon/noot van een time gestretchte sample niet lager ofzo?

Groeten Mike

Cooledit heeft timestretch. Dan moet je kiezen dat die niet van toon verandert maar wel uitrekt, dan krijg je dat aparte geluid, die laat je vervolgens wat omlaag gaan en je hebt je sound. Moet wel zeggen dat ik dit zelf niet meer zou gebruiken, het is alweer helemaal uitgemolken.

Back