Misschien kan ik hem beter (in)ruilen, tegen de Digiface, die heeft 3x adat, en is goedkoper ook nog.
Zal mijn 8 uitgangen op mijn RME (computer) toch wel altijd gebruiken, dat scheelt me dan iig 1 ADA 8000
want dan kan ik met 16 kanalen ADAT de computer in.
Origineel geplaatst door mike nolan Ik heb die Multiface al, dus ff omwisselen ofzo voor die met die 3x adat is niet echt een optie.
En dat van die analoog van ADA naar RME, hoe dan? Ik heb geen analoge outputs op mijn DDX, en mijn RME heeft maar
1x adat in. Dit geeft me iig de optie om nog eens 8x analoog naar mijn computer te gaan. Ik geef toe niet de beste oplossing, maar beter als geen oplossing. toch? Anders is het die 8x adat van mixer naar RME en that's it. Zo heb ik iig 16 sporen in mijn computer, anders heeft die UAD-1 ook niet echt veel zin...
gewoon van de patchbay direct via rme de computer in .. die inputs van de rme moet je gwoon niet verkwisten aan een doorlus stukje .. outputs met de constructie die je getekent had ..
zo kan je alles wat goede converters nodig heeft direct in de computer opnemen
en toch 16 sporen van comp. naar je digitale tafel sturen
en je moet ook de adat versie van de uad kopen btw !!
kan je met delayen van groups op je digitale mixer de uad live op je mixer gebruiken !!!
Origineel geplaatst door MadR gewoon van de patchbay direct via rme de computer in .. die inputs van de rme moet je gwoon niet verkwisten aan een doorlus stukje .. outputs met de constructie die je getekent had ..
zo kan je alles wat goede converters nodig heeft direct in de computer opnemen
en toch 16 sporen van comp. naar je digitale tafel sturen
en je moet ook de adat versie van de uad kopen btw !!
kan je met delayen van groups op je digitale mixer de uad live op je mixer gebruiken !!!
Ik denk dat ik het merendeel van mijn "tunen" op mijn mixer ga doen (dan kan ik dus niet rechtstreeks van de patchbay naar de RME), en de uad-1 vooral ga gebruiken voor het vet afmixen van de sporen, maar misschien kan ik dat beter doen op de comp, geen idee, dat zie ik wel wat me het meeste ligt. Waarschijnlijk op de mixer, ik wil het geluid meteen aanpassen, en niet later als het als audio op mijn comp staat. Die uad-1 is vooral voor de uitgaande sound, en voor de eindmix denk ik.
als ik het goed begrijp wil je dus 64 outputs aansluiten op een 32 inputs mixer? en dan de vrije keuze hebben welke 32 je kiest van de 64? en alles zo digitaal mogelijk houden zonder al te veel ad/da converters....hmmmm....
dat klinkt gecompliceerd.
het werkt eigenlijk veel makkelijker om bepaalde instrumenten die je toch altijd gebruikt vaste inputs te geven op de mixer,dat scheelt toch een hoop ellende...(ik moet zelf helaas ook nog alles ompatchen gezien ik de ada16 inputboard nog niet heb...maar die komt er over een maandje ofzo)
en wil je veel vanuit je pc doen,dan kun je idd de spdif uitgang van je multiface ook nog eens als een appart spoor gebruiken op je mixer,je bent dan alleen wel de analoge input 13/14 kwijt,want daar komt de spdif op te zitten...
lastig,lastig ,lastig,je mag bijna wel een 2e ddx3216 aanschaffen met nog een adat board,dan kun je alles op zijn plek laten zitten,en ik weet niet hoe het zit met je externe fx mogelijkheden,maar ik mix mijn vst's gewoon in mijn pc af,en die komen via spdif op een 'schoon' kanaal in mijn mixer terecht,hierdoor heb ik virtueel gezien meer dan 16 channels,en kan ik toch ook wat meer effecten toepassen op deze vst instrumenten,dan ik met al mijn hardware fx kan doen...
Ik denk dat ik volgende week het hele spulletje maar eens ga bestellen, want 2de hands kom je ze gewoon niet tegen,
en btw de prijs is verlaagd, 1279 is niet slecht toch, alles bij elkaar met kabels de hele meuk, kom ik net boven de 2000
nog veel geld, maar dan heb ik ook wat, hehehe
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.