FL studio 4.5 nieuwe plugin: Sytrus

omc

boem
Ik zag dat hier nog niets over gezegd was op het forum. Bij FL studio 4.5 zit voortaan een nieuwe plugin: Sytrus

plugin_gen_sytrus1.gif

Sytrus is a powerful and versatile FM synthesizer featuring 6 customizable operators for FM and RM synthesis, plucked strings synthesis, 3 SVF (filter) & distortion modules, effects module with chorus effects and 3 delay lines & unique programmable unison mode.

The rich implementation characteristics of Sytrus allow for an extremely wide range of sounds, including bass lines, bells, pads, drums, pianos, strings, organs and even entire drum and synth loops (in a single patch/note), made possible by the completely customizable envelopes supported by each module.
-----------

Iemand hem al getest? Het lijkt me wel wat. :)

ziet er goed uit, grafisch dan
qua interface valt het me wat tegen. lijkt me helemaal niet makkelijk werken

fruity = KWIJL to the max!!!

helaas loop ik achter met een zeer oude shareware versie ;{
maar wacht maar, ik blijf niet achter lopen ;)

greetz

cloudy

ps: weet iemand of je, als je een neiuwe versie koopt van fruity, er oude versies kan bijbestellen?

wel, vaak krijg je bij software de mogelijk heid om gratis of goeikoper te updaten naar een toekomstige versie...
maar ik vind sommige oudere versies ook hun charmes hebben. zeer vreemd maar waar. en dan niet alleen het feit dat ze op ouder computers draaien, maar ook... tjah... de luiheid om nieuwe dingen aan te leren?
en wat weet ik nog voor redenen... soms dwingen beperkingen tot meer creativiteit. soms ook net niet

Dan zou ik gewoon de nieuwste versie kopen en die nooit meer upgraden, dan dwing je jezelf tot echt het maximale eruit te halen en op een creative manier bepaalde dingen op te lossen.

Ik kan op dit moment voor mezelf zeggen dat ik alles wat ik wil doen met muziek kan uitvoeren in FL studio. Maar soms filter ik een kick met cooledit en gebruik dus gewoon 4 kicks als wav file en laad die in. boem beng bong bang effect. ;)

Natuurlijk kan het ook met 1 kick en de juiste filters, maar ik vind dit makkelijk en snel werken, dus vindt ik het wel prima zo. Geen mens die het hoort op vinyl of cd. (hoop ik) 8o)

ik ben er mee aan het speler de speel, ik lat je strax nog wel horen wat ik er van vind

Origineel geplaatst door virkaz
ziet er goed uit, grafisch dan
qua interface valt het me wat tegen. lijkt me helemaal niet makkelijk werken

Ik denk dat dat wel meevalt. Ik zie nu al heel duidelijk dat je 6 carriers met 6 modulators kan combineren in die matrix aan de rechterkant.

Links zie ik ook heel duidelijk voor het volume/pan/pitch/'en nogwat' de envelope, de lfo, velocity en toonhoogte modulatie, volgens mij ook mogelijkheid voor joystick dmv. mod X + mod Y, iets met random; wellicht ook lfo.. en dit laatste allemaal is nog maar voor 1 v/d 6 operators aan de tabs te zien, dus best overzichtelijk naar mijn idee... niks mis mee

Origineel geplaatst door cloudman
wel, vaak krijg je bij software de mogelijk heid om gratis of goeikoper te updaten naar een toekomstige versie...
maar ik vind sommige oudere versies ook hun charmes hebben. zeer vreemd maar waar. en dan niet alleen het feit dat ze op ouder computers draaien, maar ook... tjah... de luiheid om nieuwe dingen aan te leren?
en wat weet ik nog voor redenen... soms dwingen beperkingen tot meer creativiteit. soms ook net niet

Dan moet je kijken of je ergens nog de oude versie kan krijgen, er zullen vast nog wel winkels zijn die zo'n pakketje hebben liggen lijkt me...

En dan krijg je er ook upgrades van toekomstige versies bij...maar die heb jij dan weer niet nodig

[ontopic]
Ik vind de synths die standaard in Fruity Loops zitten wel geinig, maar het is het voor mij vaak nét niet....
:)

Neej, maar de 3xOsc is wel handig soms, ook om wat te leren over synthese enzow... en ik gebruik hem nog om van die lage sinus 'boings' te maken a la Ronski Speed... maar dat kan natuurlijk overal mee.

Back