Valse Juno106

sjeijk

®
Hoi, mijn juno is vals.
Ik denk dat dit komt omdat de tune regelaar achterop de synth niet meer reageert. Waardoor de synth waarschijnlijk automatisch een halve toon omlaag staat. Heeft iemand ook dit probleem gehad en/of kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen. Gr.

als 'tijdelijke' oplossing zou je, als het idd pcies een halve noot is, bij je midi track een halve noot er op/af kunnen halen, je speelt dan gewoon dezelfde toetsen op je master keyboard alleen naar de juno toe krijgt het midi signaal een vertaal slag...

andere oplossing is idd laten repareren...

Laatst gewijzigd:
Ik hoop dat het zo simpel is. Maar waar zou de transpose ingeschakeld moeten zijn dan? Ik denk toch echt dat het aan de 'tune-module' ligt. Ik weet overigens nog niet of het precies een halve noot ontstemd is maar ga toch wel proberen 6trak's idee uit te werken. Bedankt alvast, meer goede idee (mn. reparatie) zijn erg welkom. Gr.

Heb je de manual?

hier is er een te vinden.

Bij mijn d50 is het transpose indrukken en dan een toets, waarna het toetsenbord ...stapjes opschuift.

Probeer eens transpose in te drukken op de juno106 en dan een C.

Vins.

ik denk dat je hem ff zal moeten laten calibreren zodat alles weer goed staat
al komt het niet echt veel voor dit probleem maar ik heb het wel eens meegemaakt dat 1 of 2 stemmen er echt naast lopen en dan klinkt je 106 echt als een huilend speen varken
je tune potmeter kan ook stuk zijn ( ik heb ze nog wel liggen)

Ik dacht ook aan een defecte potmeter. Kan je de kop niet kosten. Als hij niet reageert is of de moptmeter stuk (hoop ik) of het circuit erachter. En dat zal - gezien de 106 historie - wel balen zijn.

Wanneer komt een remake? :) En dan bedoel ik een niet-softsynth rack-type.

Kheb de transpose knop gevonden hoor. Maar t wil niet helemaal lekker lopen. Hij is tussen de drie en vier noten ontstemd.

Khoop dat het de potmeter is.

Kan iemand mij helpen hierachter te komen.

Is er iemand die dit kan maken. Ik ben zelf niet zo technisch en zou het zonde vinden als ik m'n juno verkloot.

ik heb wel vaker een juno106 gemaakt gecalibreerd en getuned en zou evt jou juno ook ff kunnen bekijken maar ik heb het wel momenteel druk

juno 106 werkt ook weer
probleem was dat hij getuned moest worden hij liep er op een aantal stemmen naast

veel plezier er mee :) :slotje:

Back