Powercord Korg DVP/1

Septic

ex Modular addict
Powercord Korg DVP/1

Wie o wie heeft er een voor me of weet waar ik er een kan kopen? Het is een rare aansluiting met twee pinnen ipv 3 zoals bij (pc)monitoren De stekker zelf moet een female zijn de aansluiting op de korg is male ( :)) Apparaatje is 30wat 50/60 hz 220 volts

Zou music house ze hebben?

Septic

Bij de betere muziekwinkel hebben ze zulke snoeren meestal wel te koop. En als het je niet lukt om er eentje te vinden, dan kun je nog altijd de 2-pins aansluiting vervangen door een 3-pins eurostekker aansluiting. Die 3-pins aansluitingen kun je bij de elektronicaboer kopen voor een paar euro's.

Ik heb bij m'n DSS-1 (heeft dezelfde connector) het volgende gedaan : connector losgeschroeft (2 schroefjes), de twee draadjes losgesoldeerd, en daar een huis-tuin-en keuken-snoer, wat hier nog ergens rondslingerde, aan vast gesoldeerd. De blote delen wel even goed isoleren !!!

Geen al te elegante oplossing, wel snel en goedkoop :)

Ik had al op internet gekeken, maar het zijn echt exotische stekkers, ik kon ze niet vinden in ieder geval.

Ik heb hem opengeschroeft, en de stroomconnector (zit vast met een kabelschoentje, is wel lekker makkelijk ) eruit gehaald. Zal hem morgen laten solderen en terug steken.

Hartelijk bedankt

Septic

Ik heb trouwens gelijk maar gedaan. Gewoon in elkaar gevlochten en geisoleerd en dicht die plaat.

Werkt weer, bedankt

Back