akai s3000xl scsi vraagje....

Duart Jansen

Movin'and Groovin'
ik heb een akai s3000xl gekocht samen met een scsi hd en scsi cd-rom speler,alleen deed de hd het helaas niet,ben er dan ook achter gekomen dat de hd stuk is...argh!!!

nu mijn vraag ik wil een 'nieuwe' scsi hd kopen,maar wat ik begrepen heb,kan de akai sampler maar 500mb max aan,kan ik hier toch een grotere disk inzetten waarvan die dan alleen maar 500mb gebruikt? of moet de schijf daadwerkelijk 500mb zijn?

en hoe zit het met het scsi formaat? je hebt 3 types meende ik,dus welk type moet ik hebben?

iemand die het weet? alvast bedankt!!!

Artikel

Artikel

Sound on Sound
Artikel

Zal vast meer over te lezen zijn.
Ervaring heb ik er niet mee wat jij beschrijft.

(p.s. ben wel benieuwd voor mezelf.
Moet nog een s1000 SCSI card instaleren en
met zip laten praten ooit eens als ik zin heb)

SCSI on Akai

SCSI on Akai

Als ik me nog goed herriner is het idd zo dat je maximum 512 meg kan aanspreken via een S3000.

Maar er is ook een oplossing. Als je bv een 4.1 G scsi drive vind en je neemt ook de moeite om een SCSI kaartje
in je PC te stoppen, dan kan je bv eerst de harddisk partitioneren in 8 secties van 500 meg en zal je sampler dat als 8 verschillende partities of virtuele drives zien.

Dit is geen verkoop thread en ik wil absoluut geen reklame maken maar als je die items moeilijk vind kan ik je eventueel 4.1 en 9.1 Gig 50 pins SCSI HD's leveren. Ook Adaptec 2940 UW scsi interfaces, maar ook de duurdere modellen 29160 en 29320 heb ik op stock.

Stuur maar een mailtje indien je meer wil weten.

Tot slot : ben je zeker dat de HD stuk is? Spint de drive nog of is ie werkelijk dood ? Is het een externe drive of zit ie ingebouwd ?

Re: SCSI on Akai

Re: SCSI on Akai

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Als ik me nog goed herriner is het idd zo dat je maximum 512 meg kan aanspreken via een S3000.

Maar er is ook een oplossing. Als je bv een 4.1 G scsi drive vind en je neemt ook de moeite om een SCSI kaartje
in je PC te stoppen, dan kan je bv eerst de harddisk partitioneren in 8 secties van 500 meg en zal je sampler dat als 8 verschillende partities of virtuele drives zien.

Dit is geen verkoop thread en ik wil absoluut geen reklame maken maar als je die items moeilijk vind kan ik je eventueel 4.1 en 9.1 Gig 50 pins SCSI HD's leveren. Ook Adaptec 2940 UW scsi interfaces, maar ook de duurdere modellen 29160 en 29320 heb ik op stock.

Stuur maar een mailtje indien je meer wil weten.

Tot slot : ben je zeker dat de HD stuk is? Spint de drive nog of is ie werkelijk dood ? Is het een externe drive of zit ie ingebouwd ?

Ja ik weet zeker dat ie stuk is,1 van de lezers is kapot,en de schijf draaide ook niet meer terwijl ie wel een voeding kreeg,en het gaat om een externe fujitsu hd,maar wat kost een 4.1 gb schijf nu tegenwoordig eigenlijk,en wat kost ongeveer een scsi kaartje voor in me pc? en wil datgene wat jij zegt eigenlijk wel? die sampler maakt van die 500meg schijf al partities van 60mb per stuk,groter kan ie blijkbaar niet aan.....

niemand met het antwoord? :confused:

Back