Phochos thread !!!!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Er zitten ook 'analoge stijl''sequencers in, dus in principe kan je er via de pc ook muziek mee maken. De G2 voert dit nog iets meer op en is helemaal een 'stand alone' instrument...wellicht een workstation :D

Je moet er inderdaad van houden maar de mogelijkheden zijn legio en het heeft een mysterieuze aantrekkingskracht.

Phochos, wellicht moet je gewoon even een micro modular kopen om het even uit te checken of het wat is :)

Meest recente foto

Meest recente foto

Nadat ik vandaag de CS1X van Yamaha heb verkocht ziet het er in de studio weer een heel stuk anders uit. Daarom bij deze alvast een eerste blik op de apparatuur zoals het nu staat. De Roland MC303 moet nog binnenkomen en er komt ook nog een Evolution MK225C masterklavier bij.

Phochos

Origineel geplaatst door sander
MC-303?? Beter dat je dan een Yamaha RM1x koopt. Wat is dat zwarte apparaat boven je synths?

Wellicht komt die er ook nog de RM1X, kan er eentje van Space-Robot overnemen. Dat zwarte apparaat bovenaan is mijn zelfbouw synthesizer uit 1976, de Hfg BJ76, daarmee heb ik in het begin - toen ik alleen maar over dat Magnus elektrisch orgeltje beschikte - als extra apparaat geëxperimenteerd.

Phochos:D

Origineel geplaatst door sander
Das de SM hoek. Die krijgen we vast niet te zien.

Links van de muziekspullen staat mijn grote bureau met computer en printer en kopieerder erop, rechterkant van de studio staan zowel een grote kast met veel boeken erin als een tafel en extra bureaustoel met heel veel troep ervoor en erop (moeten hier ook foto's van komen???):D

Ach ja waarom niet :D

Trouwens is het mogelijk om die oude jaren 80 tapes van jou te horen? Wellicht als cd-r re-release :)? Erg benieuwd hoe dat klinkt.

Origineel geplaatst door smackos
Ach ja waarom niet :D

Trouwens is het mogelijk om een die oude jaren 80 tapes van jou te horen? Wellicht als cd-r re-release :)? Erg benieuwd hoe dat klinkt.

Moet ik heel diep gaan spitten in mijn archieven, moet er nog een paar hebben liggen waaronder Atmosphere en Touch-Inn. De meeste opnamens waren echter zodanig beroerd opgenomen dat deze niet prettig om te horen waren. Maar mocht ik ze nog vinden, dan zal ik ze bewerken op de digitale recorder en er een cdr van uitbrengen. In ieder geval is Polymorfic (de beste nummers - uit 1995) en Année Republicain (de beste nummers - uit 1997) nu op een verzamelaar verschenen op Orion Records.

Phochos:D

Origineel geplaatst door smackos
Na schiet op voordat die tapes de tand des tijds niet meer doorstaan en het voorgoed verloren is! :)

RUSTIG MAAR!!!!!!!!!!!!! (LOL):D :dj:

Origineel geplaatst door phochos
De meeste opnamens waren echter zodanig beroerd opgenomen dat deze niet prettig om te horen waren.

beetje ruis en kraak is niet erg ! Breng ze maar uit als "the early demo years"

Moet ik heel diep gaan spitten in mijn archieven, moet er

of noem ze: "the Lost Archives"

Tapes

Tapes

Ik heb een aantal tapes gevonden waarop nummers voorkomen uit de jaren 1987 t/m 1989. Eentje is zelfs van mijn eerste en tot nu toe enige live optreden in 1987 (toendertijd geen best optreden - sindsdien ook nooit meer opgetreden). Ik ga ze wat oppoetsen, hoewel, ze klinken redelijk goed.
Ik noem het "The Lost Tapes" (prima titel, smackos).

Jullie gaan er uiteraard van horen, zal in ieder geval enkele nummers dan op deze thread plaatsen.

Phochos:halleluja :D

Foto 1987

Foto 1987

Deze foto dateert uit begin 1987, enkele maanden voor mijn 'fantastische' concert.

Foto uit 1989

Foto uit 1989

Deze tweede foto dateert van halverwege 1989, toen het tijdperk van de work stations was aangebroken voor mij.:D

En inderdaad, ik gebruikte toen ook al een Atari 1024 STE computer, ook voor de muziek.:W

Re: Foto 1987

Re: Foto 1987

Deze foto dateert uit begin 1987, enkele maanden voor mijn 'fantastische' concert.

wat is die middelste voor bak? een Yamaha cs....nogwat?

Re: Re: Foto 1987

Re: Re: Foto 1987

Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
wat is die middelste voor bak? een Yamaha cs....nogwat?

Dat is een Yamaha CS10, een hele goede synth die ik eind 1986 gekocht heb voor 295 gulden in een klein muziekzaakje in Den Haag. Nu betaald je het vijfvoudige ervoor of nog meer.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back