Thou Shalt Not Kill - Hardcore Slavery

hardcoreslavery

Hardcore Junky
Download hier m'n laatste hardcore trackie!!! Feedback gewenst!

click hier

THNX

zitten een paar leuke samples in, (vet dat phaser geluidje.)
Soms doe je leuke dingen met de bassdrum, met deze details laat je toch merken dat je wel wat kan met het bewerken van geluiden enz. Maar jammer dat ik het voor de rest niet hoor.
maar naar mijn mening vind ik toch een beetje een standaard saai hardcoretrackje, ik mis ook een beetje de agressie.
Ga eens aan de slag om een vette, pakkende leadsound of iets dergelijks te maken, maak daar gerust wat tijd voor vrij.. en doe wat meer gekke dingen met de samples.
Succes.

ps: beetje jammer dat mensen verder niet reageren op zulke nummers.... het is ook mijn smaak niet, maar tips zijn toch welkom bij elke muziekstijl?

ok, ff een check ... en m'n mening

De snaredrum sample vind ik niet goed, mist attack, te dof, te droog (geen fx)
De opbouwende drumparty erg standaard, met de hihat op de opbeat.

Op 1:06 mist climax. die sound enhancers bd mist agressie vind ik, dat bijtende, te soft nu.
Stemsamples zijn moeilijk te verstaan ..... oversturen kan ook zonder dat t onverstaanbaar word.

2:20 is niet echt een climax. Mist ook hier weer kracht, de opbouw naar de climax is minimaal, wat extra trucjes of/en effecten had leuk geweest.
Weer missen de bassdrum kracht en blijft t allemaal een beetje braafjes klinken.
Je gebruikt in het nummer 3 verschillende bd geluiden, beter stop je wat extra tijd in het maken van één echt goeie om die vervolgens in het hele nummer te gebruiken, eventueel met afwisselingen (filters, hardheid etc)
De droge korte claps sample vind ik niet goed, klinkt als een droge TR 707/626/505 claps, net als waar de crash sample van afkomstig is.

Je hebt in dit nummer niet echt een lead geluid gemaakt, dat mis ik net als de vorige luisteraar.
Het enige wat ik hoor is een beetje bepiep van achtergrond geluidjes, geen rang rang "ik bijt je hoofd eraf" leadsound zeg maar. Beetje experimenteren met FM7, Pro53/52 zou koel zijn etc

suc6 ! :biertje:

Jooow.....n beetje laat deze reactie maar toch bedankt Tim en Niel!!! Ik was deze site helemaal vergete....vandaar!

Jah.....jullie reacties zijn in iedergeval zeer bruikbaar.

2 Tim; Ja ... dit nummer mist idd agressie en Power. Ik Ben de laatste tijd wel bezig geweest met een Vette Lead sound te maken maar als ik hier dan een vette bassdrum en wat percussie aan toe voeg dan klinkt deze vaak te soft....ik moet beter gebruik maken van compressie maar dat blijft voor mij nog een moeilijk verhaal. ik zqal dr in ieder geval aan werke ;)

2 niel; Als eerste bedankt voor je uitgebreide review. :okdan: SUPERGOED!!!
Tja.......het opbouwen naar een climax is voor mij een van de moeilijkste aspecten van produceren. Ook het opbouwen van de drumparty, zoals jij beschreef, vind ik erg lastig....vaak idd te standaard.
over die vocals die ik gebruikt heb zei je dat ze haast onverstaanbaar vervormd zijn. Als ik er nu naar luister ben ik het daar niet mee eens maar dat zal dus wel komen omdat ik ze nu onderhand al 500 keer gehoor heb, origineel en met toegevoegde fx effecten dus dat is voor mij moeilijk te beoordelen. Ik dacht zelf dat ze wel te verstaan waren maar blijkbaar toch lastiger als ik dacht.
Ik heb wel betere tracks gemaakt als deze maar ook nog geen één waar ik helemaal tevreden over ben...moet nog veel leren en zulke reacties helpen me daar zekers mee.

misschien nog iemand anders die zijn of haar mening over dit hardcore trakkie wil geve????

Snaredrum in beginnen klinkt erg "droog".
Zou zo ie zo een verb/galm kunnen gebruiken.
Opbouw vind ik niet zo top.
Beetje dat hand en klap gevoel van vroeger.

De kick kwam me erg bekent voor...heb ik zelf ook gebruikt in mijn FT2 tijd (1996/1997 geloof ik).
Maar de kick mist zoals Niel hier boven zei de "power".
Misschien ff via wablab de dynamic iets omhoog krikken en wat meer HI erbij zodat hij wat zuiverder klinkt.

De vocals zijn wel cool.
Begin vocal vind ik wel nice klinken alleen jammer dat je echt moet focusen op wat hij zegt.

Ik mis ook veel variatie.
Speel wat meer met de kick en drumkit gooi er meer fx bij ofzo.

Over de leadsynth ben ik ook met de bovenstaande reacties mee eens.

Voor de rest...opzich niet slecht maar heeft wat tuning nodig ;)

Suc6 Para

Origineel geplaatst door Diversion
Snaredrum in beginnen klinkt erg "droog".
Zou zo ie zo een verb/galm kunnen gebruiken.
Opbouw vind ik niet zo top.
Beetje dat hand en klap gevoel van vroeger.

De kick kwam me erg bekent voor...heb ik zelf ook gebruikt in mijn FT2 tijd (1996/1997 geloof ik).
Maar de kick mist zoals Niel hier boven zei de "power".
Misschien ff via wablab de dynamic iets omhoog krikken en wat meer HI erbij zodat hij wat zuiverder klinkt.

De vocals zijn wel cool.
Begin vocal vind ik wel nice klinken alleen jammer dat je echt moet focusen op wat hij zegt.

Ik mis ook veel variatie.
Speel wat meer met de kick en drumkit gooi er meer fx bij ofzo.

Over de leadsynth ben ik ook met de bovenstaande reacties mee eens.

Voor de rest...opzich niet slecht maar heeft wat tuning nodig ;)

Suc6 Para

Jah...ik ben het eigelijk helemaal met je eens. ik zal meer variatie moeten gebruiken wil het niet een snel vervelend, eenvoudig en dus saai hardcore plaatje worde. Die kick is idd een sample die ik gedownload heb dus het kan goed zijn dat je die ook heb gebruikt.(ik weet niet wat je met FT2 bedoeld mar goed...)

De vocals die ik heb gebruikt komen uit de film "Menace II Society" en heb ik zelf opgenomen maar deze zijn niet helemaal zuiver.....als je goed luistterd zit d'r een ruis in. Vandaar dat ik ook extra veel distortion gebruikt zodat die ruis minder hoorbaar is geworde. (dit vooral bij t sampletje waar dit nummer z'n naam aan te danken heeft)

Ik moet idd een heel eind sleutelen aan dit nummer wil ik d'r echt tevrede over zijn maar met een AMD Athlon 700 met 64mb RAM word dat op n gegeven moment wel erg lastig als je alles op gevoel moet doen omdat 5 seconde in realtime afgespeeld word in 6 seconde :(
Bijna onmogelijk om dan nog verder te sleutele aan n nummer.
Hoe dan ook....bedankt voor je reactie

Back