Acces programmer voor matrix 1000

Status
Please reply by conversation.
Let op !

Let op !

Ik heb ooit zo een Acces programmer gehad.
Het ding werkte met enorm veel vertraging. Zo erg zelfs dat ik em snel weer van de hand heb gedaan.
Realtime aan de koppen draaien en dat opnemen in Logic ? Forget it. Hopeloos te traag.

Lag dat niet aan je midi-interface die niet echt met Sysex overweg kon?
Heb ooit de microwave programmer gehad en rechtstreeks op de synth ging dat perfect (buiten het feit dat het editten van de sounds via de programmer mij minder opleverde dan dat helse knoppengedruk op de synth zelf). Maarvanaf je de knopbewegingen wilde gaan opnemen door er een midi-interface tussen te gaan liep het fout. Met een goeie configuratie kan jer er erg veel aanhebben. Als je die niet hebt, za

Tip: Kenton Control Freak Studio Edition.

Omdat ik geen Access Matrix progger kon vinden, heb
ik deze maar aangeschaft. 't Is nog steeds een beetje
traag (ach ja, lange sysex strings...), maar het werkt
prima!

En da's een investering die je ook goed kan gebruiken
met je andere (soft)synths.

Mvg.

CoolRunning

take it from me (auteur Matrix 2001 editor): die vertraging zit 'm in de Matrix zelf.

Het zijn heerlijke synths en omdat ze ondergewaarderd zijn niet al te duur maar de processor & firmware in met name de M-1000 is gewoon veel te traag om in real time EN nootjes te genereren EN sysex te verwerken. Hetzelfde doet zich dus ook voor je als met een andere Matrix of een PC aan het editen slaat.

Sommige parameters lijden er weer meer onder dan andere; met name die met een groot (0-127) of bi-polair bereik
(-63 tot +63). Helaas is de VCF Cutoff parameter het meest in het oor lopende voorbeeld van dit fenomeen

Zoals elders op het net opgemerkt: de ontwerper van die software moet wel een "crackhead" zijn geweest. Ik ben nog nooit zoveel fouten, losse eindjes en idiote tegenstrijdigheden tegengekomen als in de Matrix software. En de documentatie deugt ook al voor geen meter!

Conclusie: real-time controle van een Matrix zal altijd op een teleurstelling uitlopen vanwege de belabberde Midi afhandeling en ditto implementatie.

Tja het kan best zijn dat het OS gewoon erg weinig tijd heeft voor SysEx aangezien al bijzonder veel modulaties real-time gehouden moeten worden. Vergeet niet dat de processor nooit veel spannenders kan zijn als wat je in een Commodore 64 aantreft ofzo.

I LUV IT

I LUV IT

Hey, niks slechts over de M1000 zelf...ik heb er 5 ! (en das echt geen grap)

Re: Re: I LUV IT

Re: Re: I LUV IT

Origineel geplaatst door Catscan
Waarom koop je geen Xpander?

Vroeger (15 jaar terug) had ik een X-pander en een M12.

5x M1000 klinkt iets vetter en is ook veel meer stemmig dan een Xpander !
En ik ben de M6 vergeten, want die staat er ook nog bij !

Maar nog ff iets over de realtime ctrl : het aansturen van die parameters gaat ook best met zo een Novation midi-controller ding dacht ik. Verder doe ik het vanuit Logic.

Status
Please reply by conversation.
Back