hardcore/style track van mij

Blinx

Totally addicted to bass
Naja gewoon een probeerseltje

http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=6627

FF een paar kleine opmerkingen van mijzelf alvast: mix & opbouw van de song zuigen.

De bassdrums ging het eigenlijk bij deze song, dat is mijn jomox overstuurd door mijn mixer. De rest van de geluiden komt uit Buzz en mijn OB12.

melodietje lijkt n beetje op n bestaand deuntje, maar heeft in de mix een wat hoog rubber eendje gehalte.

De kick en de bassline zitten elkaar naar mijn mening hopeloos in de weg. Zou de bassline dan gewoon weglaten.

De mix is niet echt af maar dat geef je zelf al aan, het ging je om de kick; nou, die is vet :)

hoe zal ik 't zeggen .... de mix werkt idd niet mee, die bassline stoort nogal etc.

Maar even over de bass, op zich niet slecht, alleen heeft ie in mijn oren een beetje van die droopy ogen, van die hangwangetjes.
Op zich doet ie t goed, maar mist iets meer agressie, reng reng ..... een kat die z'n haren overeind zet zeg maar

angrycat.jpg

zoiets ......

mogelijke oplossing, de toon wat rechter/strakker maken, hardere punch meegeven en flink met de eq klooien :duivels:

De bassdrum klinkt opzich wel lekker, alleen zit er een soort van Doppler effect aan ofzo, waardoor die niet echt overtuigend klinkt en naar beneden gaat in plaats van recht vooruit te beuken (snap je het nog?:frons: )

Melodietje en die offbeat-bassline vind ik persoonlijk eigenlijk niks, beetje vlak allemaal en ook irritant na een tijdje.
Het beste stuk zit tussen de 1.05 en de 1.25, maar de rest doet me persoonlijk niet echt veel, misschien dat een betere eindmix al heel wat zou schelen...

Kan een hele leuke track worden! Bassdrum is erg ok kwa oversturing zou alleen de decay iets langer zetten of het bpm gehalte opvoeren. Het "wieuwp waauop weioip woeihieieeeep wuwup wuwup wu wup wup" geluidje is leuk gedaan.
Verder nog wat tipz.. bassline inderdaad weglaten eventueel vervangen door een VETTE hoover. Snaredrum iets meer oversturen. Wat scheldsamples kan ook geen kwaad.

Suc6:mega:

Origineel geplaatst door dj.wexx
De bassdrum klinkt opzich wel lekker, alleen zit er een soort van Doppler effect aan ofzo, waardoor die niet echt overtuigend klinkt en naar beneden gaat in plaats van recht vooruit te beuken (snap je het nog?:frons: )

Nee die snap ik niet echt :)

Maar de reacties vallen mij reuze mee, ik had ze veel negatiever verwacht :bekdicht:

Misschien dat ik er nog wel aan ga sleutelen

Ik heb ook je nummer B Style beluisterd,
en die vind ik wel erg goed klinken, alleen het melodie tje klinkt bij nog iets wat te simpel en een beetje een standaard saw geluid..

Mzl

Origineel geplaatst door anthonievos
Ik heb ook je nummer B Style beluisterd,
en die vind ik wel erg goed klinken, alleen het melodie tje klinkt bij nog iets wat te simpel en een beetje een standaard saw geluid..

Mzl

In b-style is ook veel meer tijd gegaan dan in deze track.

Origineel geplaatst door Blinx
Nee die snap ik niet echt :)
Nou ja, ik bedoelde dat je bassdrum een beetje vreemd overkomt omdat 'ie aan het einde iets naar beneden lijkt te gaan qua toon ipv gewoon strak te blijven klinken en door blijft knallen.
Hoeft opzich niet slecht te zijn, maar ik vind het hier niet zo goed klinken eerlijk gezegd...

Ik vind de bassdrum nogal dof, helemaal in tegenstelling tot de snares en hihats.

Hij bevat wel genoeg bass, maar ik vind m niet echt spectaculair.

Verder wel een geinig trackie, leuk geluidje ook maar je kan het allemaal wel nét ff wat interessanter maken (en ja ik weet dat ie nog niet af is:P )

Back