[Yamaha] Yamaha rm1x OS ipdate van 1.12 naar 1.13

SpaceAgent202

Sinds 2001
hallo en goedendag iedereen en de rest

ik heb een rm1x met os 1.12 heb nog geen problemen ondervonden met dit os, maar het leek me nuttig om het eens te update naar 1.13.

heb de plaatselijke muziekcentra gebeld of een update mogelijk was maar zij wisten niet waar ik het over had en konden ook echt niets proberen (servicegraad = 0.000)

hoe gaat het updaten precies in zijn werk.. iemand ervaring?

hoor overigens net dat het een mi-ni-ma-le update betreft waar in principe niemand last van heeft :confused:

"The only difference in the latest ROM that I am aware of is that a reset command is not sent from the midi out when the stop or rewind buttons are pressed on the RM. This is helpful if you are using external midi gear but can also be avoided by having the voice of the channel the outboard gear is on set to anything except "phrase"."

das inderdaad minimaal lijkt me

als je nou je geluidje op alles anders dan ***phrase zet, dan is het over en stuurt ie de program change niet weg

OS 1.3

OS 1.3

back to the future!

hoe zit dat nou eigenlijk met dat OS?
ik wil eigenlijk ook wel V1.3 namelijk want ik vind het irritant als ik vergeet om van phrase te zetten er uiterst irritante dingen gebeuren en verloren kunnen gaan.

Ik had ergens gelezen dat je de oude ROM op kon sturen en dan gratis een nieuwe krijgt (was een bericht op technews ofzo, gedateerd 2010?!?!?)

Lijkt me toch vrij eigenzinnig dat ze dit NU nog doen maar weet iemand hier iets meer over?

Versie V1.13 is nu beschikbaar als Bin file in de RM1X yahoo group. Binnenkort ga ik hem branden en testen.

die 1.13 rom chip kon je toendertijd gratis laten plaatsen.. heb ik ook laten doen door de muziekwinkel..

Is dit ooit gelukt Exo?
Die van mij heeft nog 1.12

Back