selfdestruction (hardhouse)

el cuerpo

Nieuwkomer
Na 4 jaar niets meer met muziek gedaan te hebben ben ik toch maar weer begonnen.
Lister hier naar het resultaat:

http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=6896

Drums: roland xp10 and novation drumstation.
Melody: korg microkorg
Kick: sample
Voice: mijn vriendin :)

Er zijn verder geen effecten gebruikt over de melodie en drums waardoor het niet echt vol klinkt, hier hoop ik verandering in te kunnen brengen zodra ik mijn alesis midiverb 4 heb aangeschaft.

Graag hoor ik van jullie wat jullie ervan vinden.

niels

Ik zou die vocal verwerken in een ander nummer...een fluisterende vrouwenstem past niet echt in hardhouse...
Verder, tja sounds zijn leuk maar ik vind het nogal 13 in een dozijn..:engel:

suggestie :

5 BPM minder
distortion uit kick
een mooi tapijt eronder
16en closed hihat erbij..

lekkor...
:)

Tja sorry maar het is idd 13 in een dozijn waar deze ook eigenlijk niet in past...klinkt allemaal zo droog en absoluut niet origineel..
Ga wat creatiever aan de gang met effecten (delay's,galm etc.) Maar dat zei jezelf ook al...
Doe wat spannendere dingen met de track andere synthgeluiden en idd een dik tapijt erbij ofzo.

Klopt.. is inderdaad 13 in een dozijn. Had toen net mijn microkorg binnen en dacht laat ik ook eens proberen wat hardhouse te maken.
Mis inderdaad de galm enzo zoals ik al zei hoop ik dat binnbenkort op te lossen.
Heb ook nog nooit met compressie gewerkt, ben een beetje aan het uitzoeken hoe dat werkt, iemand tips??

Volgende nummer wordt wat creatiever :)

ps. wat bedoelen jullie met een dik tapijt eronder :confused:

Je bedoelt gewoon een pad zoals een octave pad ofzo?

Back