Roland JP8000 vs Korg Z1 ? comments please?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Roland JP8000 die mij goed bevalt...
Maar nu zie ik regelmatig verhalen enzo over de Korg Z1. Nu denk ik R weleens aan om mn JP te ruilen voor een Z1, maar ik ken deze niet goed genoeg...heb hem ook nooit goed geprobeerd....

Ik heb hier gezocht maar niets gevonden over een vergeljiking qua sound en mogelijkheden tussen deze 2...

Zijn hier mensen die de plussen en minnen van beide kennen of meningen hebben over deze synths??

Cheerz...thanx..

Re: Roland JP8000 vs Korg Z1 ? comments please?

Origineel geplaatst door Bass

Ik heb hier gezocht maar niets gevonden over een vergeljiking qua sound en mogelijkheden tussen deze 2...

Omdat dat appels met peren vergelijken is. Als je het verschil wil weten zou ik een oproep op het forum plaatsen met de vraag of er Z1 gebruikers zijn waarbij je hem mag testen.........dan snap je wat ik bedoel.

Laatst gewijzigd:
de 1 inruilen voor de ander zou ik dus niet doen. ze kunnen elkaar mooi aanvullen, denk ik.
bij de z1 helpt het wel als je wat avontuurlijk bent en zelf patches wil maken, de presets zijn vrij slecht. je kan wel patches vinden op het net, maar het is een erg fijne synth om zelf in te duiken.

Ik heb zelf geen Z1, maar wel een prophecy. Deze komt qua synthengine geloof ik redelijk in de buurt van de z1. En ik mag mij ook gelukkig prijzen met de JP. Maar ze zijn absoluut niet te vergelijken. Omdat de proph mono is, heb ik er nooit echt strings uitgehaald, maar daar legt hij het toch echt af tegen de jp. Vindt je bas-geluiden erg belangrijk dan zal de z1 ongetwijfeld de winnaar zijn.

Zoals gezegd... het zijn twee compleet verschillende synths. Ze vullen elkaar wel heel erg goed aan. Maar dat is eigenlijk altijd wel zo met synths.

Hoi!

'k Heb al een weekje ofzo mijn Z1 te koop staan, en in mijn verkoop thread staat wel een MP3 demo.
Je zult effe door mijn brakke spel heen moeten luisteren. Dr zit misschien wat ruis in, maar dat komt doordat ik op de line in van mijn laptoppie heb opgenomen (standaard avance 97 troep).
Wat je hoort zijn wat presets en ook wat eigen brouwsels

-C-

Ja ik denk toch dat ik af zal knappen op al die menu's en minder knoppen../.

De Z1 heeft meer functies zie ik maar daardoor zitten er veel menu's in en heb ik de indruk dat je niet snel resultaat hebt als je geluid wilt maken...

geloof me, een Z1 voor een jp8080 te ruilen klinkt voor mij niet wijs in de oren ( als trance liefhebber ), maar ik zou het ook doen als ik deze demo hoor.
wat een goede geluiden, lekkere leads en pads

Ik geloof toch dat de JP8000 makkelijker en sneller te bedienen is, alle extra mogelijkheden en mulit-timbraliteit van de Z1 ten spijt...

en dat de JP8000 als een Trance-bak wordt gezien, vind ik nog steeds om te =(

Ik was me er niet van bewust dat de Z1 zo 'anders' was..

Origineel geplaatst door Bass
Ik geloof toch dat de JP8000 makkelijker en sneller te bedienen is, alle extra mogelijkheden en mulit-timbraliteit van de Z1 ten spijt...

Kom es op de koffie om hem te testen :D

-C-

Back