[Ebay] Dx7 + Programmer!!

synthiaks

Gepokt en gemazeld
12_1.JPG

Veiling

Re: [Ebay] Dx7 + Programmer!!

Origineel geplaatst door synthiaks
12_1.JPG

Veiling
Wow lang niet meer gezien die programmer !!
Niet alleen erg handig (die vervelende kleine display van de DX-7 !), maar ook een echte collector's item dunkt me.

Re: Re: [Ebay] Dx7 + Programmer!!

Re: Re: [Ebay] Dx7 + Programmer!!

Origineel geplaatst door THM
Wow lang niet meer gezien die programmer !!
Niet alleen erg handig (die vervelende kleine display van de DX-7 !), maar ook een echte collector's item dunkt me.
Dat collectors item staat nu op EUR 1.540,00 en nog ander halve dag te gaan.. :)

Niet te snel juichen, staat nu op € 1850,- :D tjsa, ik werk nu met DX-manager en ik moet zeggen, heb nog nooit zoveel plezier beleeft aan FM programmeren :halleluja daar kan geen programmer tegen op. (behalve als het live moet :D )

Zeker nu ik met de TX816 in de weer ben, is het fantastisch editten met dit programma. Ook het file-beheer werkt top.
Soms moet ik van 5 patches tegelijk de release aanpassen... ik open gewoon de eerste beste patch in de editor en verander 1X de release van de hoofdoperators en klaar!

Het schijnt dat de Jellinghaus programmer minstens zo groot is als de DX7 zelf...

dat er geen dx7 programmers meer gebouwd worden ! zijn er zoveel van !

Waarschijnlijk omdat de editor op de pc/mac prima werkt. Volgens mij zit er zelfs een randomize functie op, die genereert een random patch die je dan weer kan inladen :D + een mooie grafische weergave van de curves. Allemaal voordelen tov de programmer die stervensduur is.. als ik erover nadenk slaat 't eigenlijk nergens op dat ding, en dan er maar 25 van maken ook :confused: gaat toch nergens over? Volgens mij voor die paar rijke stinkerds die het toen konden betalen ofzo..

De programmer kost juist handenvol met geld om te bouwen.
Tel al die knopjes maar die er op zitten en die van een goede kwaliteit moeten zijn.
Daarom zijn er zo weinig gemaakt omdat het gewoon te duur is om te maken.

Ja precies... waarom zijn ze dan toch begonnen om er een aantal te maken? wat dachten ze dan bij zichzelf.. goh laten we voor al die duizenden mensen die een DX7 hebben gekocht, maar 25 programmers maken? schiet niet echt op hè :D

Laatst gewijzigd:
Dat is wel met meer dingen gebeurd net zoals die paar jupiter 4s die in duitsland rondzwerven met volledig midi!
Is ook eens iemand mee begonnen maar was uiteindelijk ook te duur.
Maar ze zijn er wel!

Inderdaad, die programmer is natuurlijk niet van yamaha :stupid da's waar ook, in dat geval moet ik... :bekdicht: heb niets gezegd!

Ik las toevallig net gisteren in een interview met Brian Eno (heeft 7 DX7's !) dat hij ook de programmer heeft maar hem al die jaren amper heeft kunnen gebruiken omdat ze extreem storingsgevoelig zijn. Hij vertelt trouwens dat er 50 van gemaakt zijn. Maar ik meen dat Senso hier al eerder over heeft gesproken in een andere thread?

Origineel geplaatst door Sander02
Niet te snel juichen, staat nu op € 1850
Eindprijs: EUR 2.570,00

Kijk! Dat is top!

Back