Vraag over opzetstuk keyboardstandaard

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Ik heb even een korte vraag. ik heb zo'n supersimpele keyboardstandaard die je met zo'n geveerde uittrekpal vastzet, gebouwd uit een paar van die rechthoekige spanten en onder en boven van die buisvormige liggers; diametern ong. 3,5 cm.
Nu kan ik voor weinig een stel van die opbouw-beugels krijgen waar een tweede keyboard op kan, maar is mijn vraag op deze wel daarop passen.
Het gaat om een stel bespeco hx clamp, bedoeld voor een "quicklock keyboardstandaard". Bij deze beugels is het de bedoeling dat een buisvormig uiteinde in het achtereind van de liggers wordt geschoven en middels een schroef worden vastgeklemd (zie foto).
De graag is kort en goed: passen deze op mijn keyboard-standaard, of gaat het hier om een specifiek model dat bij een even specifiek model standaard hoort?

Graag jullie (spoedige, als het kan/mag) reactie.
:halleluja

Attachments

• 1786.jpg
    1786.jpg
    17,2 KB · Bekeken: 106
Bericht door een moderator:
verplaatst naar overig - studio

Ik heb zo'n zelfde model standaard (met trekveer) als jij, en dan van quikloc. Bij mij zitten er 2 van die opzetstukken bij, die je over de buis heen kunt schuiven en vastdraaien.

Ik ga ervan uit dat het bij jou gewoon moet passen. En als je ze voor ECHT weinig kunt krijgen, zou ik sowieso de gok wagen.

THNX GMMTJ

THNX GMMTJ

15 euro incl verzending (géén rembours, voor dat bedag doe ik dat niet); is dat weinig genoeg?

Heel simpel: als de diameter van het opzet stuk niet groter is dan diameter van de liggers, dan zou het moeten passen. Kleinere diameter maakt niet, je klemt ze namelijk met die schroeven. Ik zou de diameters van je stand even opmeten en dan vragen naar de diameter van die opzetstukken.

Re: THNX GMMTJ

Re: THNX GMMTJ

Origineel geplaatst door pjeut
15 euro incl verzending (géén rembours, voor dat bedag doe ik dat niet); is dat weinig genoeg?

Ik weet echt niet meer wat ik voor mijn standaard betaald heb.......dus kan daar moeilijk over oordelen.
Maar ik zou het er wel voor doen iig.

Mocht het nou toch nèt niet passen, kun je mss met wat huisvlijt, een vijl (indien klem te klein) of een
oude binnenband van een fiets (indien klem te groot) e.e.a. passend maken.

suk6

Ik heb Quiklok QLX3 opzetstukken op mijn no-name stand en dat paste eerst niet(diameter van het standaard was veel te klein).. Dit hebben mijn vader en ik echter opgelost met 2 stukken plastic buis die we goed vast hebben gezet aan het standaard. Werkt perfect!

Back