superwave

Origineel geplaatst door Catalunya
Leuke demo!

Hij doet me meer aan de synthex denken. Zo'n heerlijke digitale sound. Vooral in het hoog hoor ik dat.
Alleen vind ik het geluid iets te dun.
Volgens mij klinkt de JP warmer en vetter!

Ik zit nog te twijfelen of ik een JP8080 ga halen of een strakke computer. Nu ik dit hoor, denk ik toch dat ik voor de JP ga

Ik zat een tijdje geleden ook te zwaar in overweging om een jp80x0 aan te schaffen..

Maar nadat ik in aanraking ben gekomen met soft synths, steek ik persoonlijk liever dat geld in een goede geluidskaart en in software...

Veel makkelijkerder te tweaken en te bewerken... dit wat ik daar maakte.. heb ik gemaakt incl opgenomen in 5minuten!!!.. en totaal 20 minuten om hem te posten.. omdat er weer eens iemand wat moest doen achter mijn pc.. :(
hehehe :D

Heb veel met de jp8080 gespeeld hier..

Maar vind software echt goed klinken hoor damn zeg!. wordt steeds beter en beter!!!

Eraz..

jp8080

jp8080

Origineel geplaatst door Erazotropa
Ik zat een tijdje geleden ook te zwaar in overweging om een jp80x0 aan te schaffen..

Maar nadat ik in aanraking ben gekomen met soft synths, steek ik persoonlijk liever dat geld in een goede geluidskaart en in software...

Veel makkelijkerder te tweaken en te bewerken... dit wat ik daar maakte.. heb ik gemaakt incl opgenomen in 5minuten!!!.. en totaal 20 minuten om hem te posten.. omdat er weer eens iemand wat moest doen achter mijn pc.. :(
hehehe :D

Heb veel met de jp8080 gespeeld hier..

Maar vind software echt goed klinken hoor damn zeg!. wordt steeds beter en beter!!!

Eraz..
en vergeet niet dat softsynths niet slijten want dat kan met hardwere dus wel na zoveel jaar
dan gaan de potmeters kraken dus dat is een voordeel en het neemt geen ruimte in beslag
plus al die draden troep en dan nog het soft spul wordt steeds beter geloof mij maar
en het blijft ook leuk kwa prijs een jp is dan wel heel mooi maar het kost ook wat
en daar heb je een leuke geluidskaart voor :D :D :D :D

Synthedit bagger..

Vind die synth echt nergens naar klinken, heb ff die demo's op de website gechecked...
Zucht..

Wel een van de weinige synthedit VST's met een mooie skin..

Ra

Dat ding staat ook ergens op de website, geloof ik..
Maar die site is weer down...

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Synthedit bagger..

Vind die synth echt nergens naar klinken, heb ff die demo's op de website gechecked...
Zucht..

Wel een van de weinige synthedit VST's met een mooie skin..

Ra

Denk toch dat je er toch even 2 uurtjes aan moet gaan zitten want vind ze toch heel erg goed. Heb ook wel eens met de JP gewerkt en je moet niet die vergelijking maken maar er gewoon mee spelen en dan kome er zeker wel bruikbare dingen uit. Vind denk ik de performer nog het meest vette. Check die TB 303 presets damn wat vet zeg! En dit zeker als je een beetje met de velocity speeld. Nou ben ik geen preset man maar het geeft wel aan wat de mogelijk heden zijn.

de performer is VERREWEG de beste....hij kost alleen ontzettend veel tijd..een preset laden kost me 8 seconden!!

maar wat issie lekker :D

Origineel geplaatst door hansbakker
de performer is VERREWEG de beste....hij kost alleen ontzettend veel tijd..een preset laden kost me 8 seconden!!

maar wat issie lekker :D

Maar hij vreet wel veel cpu kracht
Dat is weer jammer voor de rest een leuk ding
hans groet padokit

:D

Hmm kan er toch niet warm van worden....

Maar eeh 4Tune, je zegt dat ik er 2 uur voor moet gaan zitten en dan haal ik er wel wat bruikbaars uit ?

Kan ik em dan niet beter nabouwen in Synthedit ?

Ach ik zal wel zitte te zeiken...

Ra

Aardige softsynth maar de JP klinkt echt overtuigend wamer, niet te vergelijken hoor!

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Hmm kan er toch niet warm van worden....

Maar eeh 4Tune, je zegt dat ik er 2 uur voor moet gaan zitten en dan haal ik er wel wat bruikbaars uit ?

Kan ik em dan niet beter nabouwen in Synthedit ?

Ach ik zal wel zitte te zeiken...

Ra

Ok 3 synths van deze kwaliteit binnen 2 uur tijd bouwen in synth edit. Je tijd gaat nu in. Nee ff serieus. Ik kreeg van jou de indruk dat je er ff naar gekeken had en dus te snel oordeelde. Aan de andere kant valt over smaak niet te twisten en als dit niet jouw ding is, is dat uiteraard jouw goed recht. Ik vind ze iig vet en had de SuperWaveP8 (is dus een gratis versie) al een aantal keer gebruikt. Had overigens al gezegt dat je het niet met de JP moest vergelijken want de JP roeleert gewoon. Maar voor VSTtje vind ik ze heel erg goed en zeker in die prijs klassen.

wat zijn qua klankmogelijkheden de verschillen tussen die drie versies? lijkt mij dat als je de performer hebt die andere twee overbodig zijn omdat je al die sounds met de performer kan maken, die dure bundel met alledrie erin lijkt me dus niet nodig. of hebben ze alledrie een andere sound???

Origineel geplaatst door synthmann
wat zijn qua klankmogelijkheden de verschillen tussen die drie versies? lijkt mij dat als je de performer hebt die andere twee overbodig zijn omdat je al die sounds met de performer kan maken, die dure bundel met alledrie erin lijkt me dus niet nodig. of hebben ze alledrie een andere sound???

Dit vraag ik me ook af alhoewel de performer vindt ik veel te veel knopjes hebben en ziet er rommelachtig uit wat ik niet heb bij d eandere versie's

Back