Ik vind hem qua groove/mix minder als de eerste... de basslijn was in de eerste veel stuwender. Lijkt wel of de timing is veranderd.
De mix vind ik ook iets minder als de eerste versie, het hoog zit minder "inelkaar", misschien iets teveel reverb.
Die melodie vind ik er geweldig in gemixt! Vanaf dan voel ik ook veel meer groove! Vet.
Misschien moet je bij de 2e minder tot geen reverb op de hats doen, want dat wordt veel te druk. De basslijn lijkt ook ietsiepietsie anders getimed als de 1e versie, misschien dat dat de iets mindere groove bepaald. (zelf merk ik dat een compressor ook enorm veel aan de minime timing kan doen.... )
Samengevat:
Beide erg leuke tracks. Netjes gemixed, maar de eerste klinkt beter. Qua arrangement is de 2e veel beter, qua groove is de eerste weer beter, maar de 2e haalt dat wel in het midden van het nummer in. Vette sweep ookwel.
Ik heb het tempo geloof ik iets verhoogd maar de delay tijd niet aangepast (er zit een hele lichte delay over)
Verder heb ik de eq op de bas wat veranderd, een kleine boost had ik al, maar ik heb de boost frequentie wat verlaagd.
'k heb geen 303 en eigenlijk wil ik die in deze track ook niet hebben .
De insteek is om het toch wat meer spacy te houden. Meer bonk bonk in de vorm van een iets meer aanwezige kick?
Misschien dat ik later in de set naar wat 303 achtige soundjes opbouw maar dat is meteen zo'n bekend geluid wat je muziek meteen een stempel geeft. Ik vind het geen lelijk geluid maar ik wil het zoveel mogelijk vermijden.
kzou aan die 2de versie niks meer veranderen, klink super !
eerste versie is wat rauwer en kan op sommige momenten mischien zelf live nog beter overkomen (hangt af van publiek en sfeer). Tweede versie is wel beter afgewerkt en klinkt meer pro.
loik bassline-tje met ritme en wat percussieve *wokketakkatekketikki* filter sweeps... monotone...
ik had idd ook die melding 1x gehad... 6 heeft verder geen enkel probleem met lycos en lycos niet met 6... dus... echter, als lycos ook maar iets in de gaten heeft dat 'jij' een website hebt waarin je je 'commerciele' product aan de man brengt dan is het sluss... wie geld in het laadje brengt met zijn content moet ook maar een betaalde site hebben... tot zover 6...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.