[EMU] EMU ESI2000 :: lost in SCSI hell :: HELP!

h3retic

blub
gegroet ende zo....

ingredienten: men neme 1 ESI-2000, 1 SCSI cd-rom drive, 1 SCSI jazdrive and 1 computer met SCSI kaart, plus een handvol cables

* de ESI +SCSI CDrom + SCSI jaz werken fijn samen
* de computer ESI en CDrom werkten ook fijn samen voor de jaz in het spel kwam
* de computer en de SCSI jaz herkennen elkaar ook

dan... *drumroll*
het probleem:
:confused: Als ik de hele chain aan heb staan dan ziet de puter de ESI niet meer, wel de jaz... Nu heb ik gisteren de ESI direct aan de puter gehangen en ESIWIn ziet de hele fucking sampler niet meer?!?!?
:confused: ik heb daarvoor zo'n beetje alle SCSI nummmers op de jaz geprobeerd... maar... uhm.. ja... ik is helemaal lost .... :confused: heb ook in de ESI zelf in de instelling verschillende settings geprobeerd (avoid host on etc. en esi local) :confused:

wie kan me verder helpen aub

thnx
-TR-

Laatst gewijzigd:
Tja heb je geen moeilijkere voor ons.

Je kunt je devices een scsi id geven.

bv esi = id 1
jaz = id 2
enz

Je hebt waarschijnlijk een apparaat dat op het zelfde id zit als een ander.

Je kunt dit instellen dmv een jumper setting of dmv een klik knop met een cijfer displaytje.

Ik hoop dat hiermee je probleem is opgelost.
En anders wil ik weten hoe exact je de zooi chaint.

P.S. is er ook een terminator opgenomen in je chain?

Ignore verhaal boven. Ik lees namelijk slecht. Die zooi snap je dus al.

Heb je win 98 als os?

Koppel je esi aan pc. Ga naar device manager en klik op refresh.
Kijk of je er een scsi apparaat bij krijgt. Zo ja en t werkt nog niet. Reinstall app.

Origineel geplaatst door Twin-x
Tja heb je geen moeilijkere voor ons.

Je kunt je devices een scsi id geven.

bv esi = id 1
jaz = id 2
enz

Je hebt waarschijnlijk een apparaat dat op het zelfde id zit als een ander.

Je kunt dit instellen dmv een jumper setting of dmv een klik knop met een cijfer displaytje.

Ik hoop dat hiermee je probleem is opgelost.
En anders wil ik weten hoe exact je de zooi chaint.

P.S. is er ook een terminator opgenomen in je chain?

Ik heb al geexpirimenteerd met tal van diverse id nr's ik wist/weet dat je geen 2 devices op zelfde nr's mag/kan heben ;) t weirde like said before... eerst herkende de puter de ESI wel en nu ineens ook niet meer *grin*

:confused: dat van die terminator is wel iets wat onbekend klinkt... ik heb in de ESI id 7 excluded omdat dat de puter is (tenminste een mac zit ook op 7 geloof ik) heb die ook al op 0 gehad en op none.... *zucht* :confused:

chain::
ESI --> cdrom --> jaz --> computer

Laatst gewijzigd:
De id van de comp is altijd 7 die moet je gereserveerd houden. Dat is de eind id van de kaart je kunt namelijk 6 devices chainen.

doe het volgende.

comp ----- Esi ------- cdrom -------jaz

Ik denk namelijk dat jazz al geterminated is.

(een terminator of terminate dan sluit je de chain af dmv een weerstand) staat de chain nog open dan werkt de zooi niet.

comp id 7 (standaard) Esi id 1) cdrom id 4) Jaz id 6)

probeer dat eens.

it works...
welll kinda... met een omweg, ik moet nu als ik mn puter heb opgestart de andere SCSI apparaten pas aanzetten, en dan in apparaatbeheer ff update klikken :confused: dan ziet de puter de cd-rom esi and de jaz... beetje omslachtig *zucht* maar het werkt voor nu in ieder geval, heb achter op de jaz de terminator switch omgezet die stond op afsluiten (bedankt voor de tip) maar op de een of andere manier heb ik togh het idee dat dit makkelijker moet kunnen *grin*....

O/T (kinda) is het mogelijk om akai samples in te lezen in een esi? en hoe maak je nu een imagefile (van een mapje met wav files) aan in esi-win? dat wil ook nog niet echt vlotten... ik krijg wel een file aangemaakt, maar kan geen wav's erin stoppen :confused: (ik doe natuurlijk iets verkeerd... maar wat?!?!?)

thnx
-TR-

Laatst gewijzigd:
Ik heb wel eens iets gehoord dat sommige samplers automatische (en niet te disablen) termination hebben op de SCSI-bus. Je PC hoeft trouwens niet per se host-ID 7 te hebben, controleer dit even in je SCSI BIOS (Adaptec?)

Er zijn 2 mogelijkheden: De PC en de ESI hebben hetzelfde ID, wat niet waarschijnlijk is aangezien je SCSI chain wel werkt, dus ik denk dat je JAZ-drive terminated is. Dit kun je testen door te kijken of je sampler wel de CDRom kan benaderen.

Zie het zo (underline = termination):

PC --- CDROM --- JAZ --- SAMPLER

Het signaal stopt bij de termination. PC ziet CD en JAZ, Sampler ziet alleen JAZ. Hef de termination van de JAZ op, en zet termination op je sampler aan indien nodig.

[EDIT]
zie dat je het al hebt opgelost.
Over het aanzetten van je gear:
Eerst het aparaat op het einde van de chain (sampler).
Dan steeds een apparaat dichter naar je Host (PC)
Klaar, geen refreshes nodig :)
[/EDIT]

Laatst gewijzigd:
Back