Goede vocal sample cd's???

musica

Trance is my middle name
Hi,

Ik ben op zoek naar sample cd's met goede vocals voor in dance/trance producties. Ik heb zelf de cd Vocal Pearls...errug goed!!...maar ik ben op zoek naar andere...kennen jullie goede cd's en zo ja, waar kan ik ze kopen?

Thanx!

Poeh sample cd's, weet ik niet zoveel van :) als ik dan toch binnenkort met vocals begin prefereer ik toch een mixertje met preamp en een microfoontje en 1 of andere geile vrouwelijke stoot :) heb al 1 op het oog ;), verder kan je op inet nog kijken naar Defected Accapella's, probleem is wel, die zijn al 12.000 keer gebruikt, oa door rino op dit forum en door mij persoonlijk al 1600 keer :) niet echt origineel dus, als je ook nog eens een plaat heb die je wil releasen moet je em ook nog clearen geloof ik met die defected accapella's en ja je bent dus niet erg origineel :), mijn nederige advies is dan ook, regel een mixertje en een degelijke microfoon en ga er mee aan de slag :L

Groeten Mike Rotsmeer ;)

Attachments

• bob-microphone.jpg
    bob-microphone.jpg
    8,3 KB · Bekeken: 106
Ik denk idd dat een mic + preamp/mixer + zanger(es) de beste oplossing is als je echt een complete vocal track wilt maken. Ik heb laatst nog een aantal vocal sample cd's beluisterd en dat viel me flink tegen. Meestal staat er niet meer op dan een aantal ooohh's en aaaahhh's en hele cheesy vocal lines.

Misschien moet ik er even bij vertellen dat ik geen platen wil maken waar erg veel in gezongen wordt, maar korte stukjes zang of gesproken teksten wil gebruiken...maar idd zijn er veel cd's die niet echt verder komen dan de ooooohhh's en aaaah's en daar heb ik niets aan. Ik zoek wel cd's met goede zang/teksten...

Kijk veel films, of enge programma's op discovery en laat een dat'je meelopen.... Ligt er ook aan wat voor samples je wilt hebben natuurlijk maar ik kom zo nu en dan wel brute vocals tegen. Of je dat zomaar mag gebruiken weet ik niet..?

Misschien niet je ding (want bijna geen gezongen tekst - meer professionele oooh and aaah zangstemmen, koren, "Enya"-achtige stemmen, e.d.), maar toch hele goeie voices sample CD's zijn de volgende:

* Spectrasonics "Symphony of Voices" (vooral klassieke stemmen, koren e.d.)
* Spectrasonics "Vocal Planet"
* BelaDMedia "DIVA" (en "DIVA Extended")

zie www.spectrasonics.net (onder libraries) en www.beladmedia.com

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Verzin het lkkr zelf, dat is juist de kunst.

Verzinnen zal nog wel gaan, maar aangezien in geen Gerard Joling heet, zal het toch lastig zijn om het vrouwelijke stemgeluid na te bootsen... ;) En nee, een zangeres of zanger inhuren is geen optie voor mij...

- Voice Spectral 1 & 2 ( van Best Service )
- Diamond Vocals ( van X-Pert Media )

Zijn leuke....beetje in de lijn van Vocal Perls ( heppik ook...)

Origineel geplaatst door THM
Kijk eens wat je vindt van Vocaloid Lola & co...

...en sluit jezelf een paar weken op om te kijken of je ook maar in de buurt kan komen van een *enigszins* realistisch klinkende bruikbare lead-vocal... lol

Was maar een hint...

Hmz, zo bot als het er stond bedoelde ik het eigenlijk niet ;{

Was ook niet op jou gericht, meer op Vocaloid zelf; ik had er zelf behoorlijk wat van verwacht, maar de eerste demos vallen me onwijs tegen.

No prob. :)

Ik denk dat er zo bepaalde utopische gedachten rondzweven in de producerswereld die nooit ofte nimmer zullen behaald worden.

enkele vbn.:

* perfecte vocale synthese (zie Vocaloid) zal nooit klinken als een goeie echte vocale stem
* achtergrondmix van de stemmen scheiden en alle gelijkaardige zaken (drums uit een mix halen, etc...) zal nooit perfect kunnen

Back