Korg KPR55

Status
Please reply by conversation.
ik heb dat ding laatst (de kpr-77) bij boemtsjak beluisterd, moet zeggen dat-ie niet echt spannend is. geluiden zijn beetje lullige varianten op 606 / 110, zeg maar een 606 die net uit z'n bed komt, slap, week, prutje.

dus blijf op zoek naar die zou ik zeggen :)

Ik hou wel slappe weke prutjes.

Ik weet dat het geen TR606 of DR110 is, maar het is leuk voor de verzameling.

De CR8000 heb ik kortgeleden in mijn bezit gehad, maar toen weer verkocht aan electrovolt.

Elke drumcomputer die slap klinkt,kun je vet laten klinken,dat ligt op zich niet aan de drum comp.

Die kpr dat was toch ook diegene die bobby"o" gebruikte?

Typisch voorbeeld voorbeeld van iemand die van iets "matigs" iets vets kan maken.

ja maar als je maar kan je van heel veel slaps wel iets vets maken. wat ik niet voor een punchy snares en krijsende claps ik uit een cheesy apparaaat YS100 kon halen. dus tja. hier kan je een eindeloze discussie over beginnen. :frons:

goed ga maar voor de kpr55/77 hoor, is wel slap maar kan je vet maken. gewoon een compressor, eq, distortion, envelope filter, sherman filterbank en een aural exciter eroverheen. hupsakee. }:|

had je al eens gedacht aan een dr-55 oid; die klinkt namelijk wel behoorlijk anders dan de sisjes en plopjes van de 110 / 606 / cr8000 / kpr's... of had je die al in bezit?

De TR505 is ultiem, dat is de Egyptian Lover drumbak (ok gelayerd met een TR808 maar enfin :D )

Ik vind die hihats van de KPR77 erg mooi...ik hoef niet zonodig vette kicks en snares te hebben.

Booby O gebruikte de KPR77 op she has her way en vast een boel andere tracks.

als je zegt dat de 505 een ultieme bak is, dan denk ik dat 90% van alle drumcomputers wel ultieme bakken kunnen zijn, want ik vind een 505 (hoewel ik em gebruik hoor, daar niet van ut was een van m'n eerste 'instrumenten') zeg maar even spannend als een poepende cavia.

Nou dan moet je maar eens naar Egyptian Lover - The Lover luisteren.

Of Glass Domain...

Dat klinkt niet echt als een poepende cavia

En ja, het is natuurlijk geen Oberheim DMX of Linn 9000

van links naar rechts:

vlekje ry-30,
hr-16b (met external input aan de achterkant),
kpr-77 (kijk maar naar dat oranje vlekje, dat is de start/stop toets),
tr-505,
en helemaal rechts natuurlijk - uit duizenden te herkennen - de linndrum 9000.

:okdan:

Attachments

• cavia.jpg
    cavia.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 98
ik vind de 505 een prima ding, ik gebruik 'm vaker dan ik ooit had kunnen denken. Misschien niet als 'stand alone', maar gelayered met 808 of met de 660... pff... Wereld van verschil. En, wat me ook opvalt... over een PA hoor je die zogenaamd 'zwakke' machientjes pas echt tot leven komen. Dan is een 505 echt niet meer het lullige machientje waar iedereen het over heeft.

ok ff serieus nu. idd een 505 kan je wel bruikbaar maken, maar tis imho echt niet zo dat ie daarom een uniek waarde krijgt. ik gebruik omdat ie er toevallig staat en je soms een geluidje tekort komt in je mix; maar echt niet zo van "alee laten we die 505 erbij halen want oeh die klinkt zo bruut!". ik zou eerder zeggen: "kut de 606 is al helemaal used, ik heb geen sampleplek meer in octamed :P, en ik moet nog een clapje of een hihatje erbij... nou dan die 505 maar :erm:".

magoed das puur mijn pov. bij deze een kort mp3tje waar eerst 606 en dan 505 erbij komp..
eigenlijk hoor je alleen de clap goed. de rest (hats) wordt (met recht) weggeblazen door de 606.

Status
Please reply by conversation.
Back