Hoi Nick,
't Ja, voor drums zou ik niet echt een Z1 gebruiken alhoewel je er wel weirdo 'analoge' drums kan uithalen.
Ik heb hem nog maar pas sinds enkele weken, dus ben ik nog geen doorgewinterde Z1-gebruiker. Mijn opmerkingen zijn voorlopig nog beperkt.
Zelf gebruik ik een Roland als masterklavier, de Z1 is vooral een klankmaschien (en wat voor een) maar je kan hem gerust als masterklavier gebruiken. Er zijn voldoende controllers die data uitzenden en het touchpad is zelfs beter dan dat van mijn AN1X, je kan zelfs er zelfs mee 'vingeren'

. Het klavier vind ik een beetje aan de 'harde' kant maar het gaat (mijn AN1X voelt vertrouwder aan), voor het 'fijne' werk gebruik ik de A-37 die precies aanvoelt zoals ik dat graag heb.
Alhoewel de Z1 in dezelfde kast als de Trinity is gebouwd beschikt de Z1 niet over het hemelse display zoals de Trinity of Triton. Maar een minpunt is dat, volgens mij, zeker niet omdat alle belangrijke parameters met 1 knop kunnen worden bediend. De bediening zelf is dus eenvoudig.
De werking van de Z1 onder de knie krijgen is een ander paar mouwen. Er is toch een zekere leertijd maar dat zorgt er dan ook voor dat je niet te snel uitgekeken bent.
Trouwens, de Z1 is echt een bak waarmee je zelf geluiden wil maken. Geen presets maar eigen creaties. Vind ik trouwens ook fijn op mijn AN1X, alle geheugenlocaties kan je overschrijven met je eigen supervette klanken. Kan je alvast origineel uit de hoek komen.
Je kan hem ook multitimbraal gebruiken, wel jammer dat er slechts 2 uitgangen opzitten.
Voorlopig gebruik ik nog geen editor op pc, ik wil eerst zelf de synth in de vingers krijgen, later zal ik wel zien of een editor een aanvulling kan zijn.
Je zal wel wat moeten zoeken wat ze zijn niet makkelijk te vinden, die Z1's. Ofwel zijn er niet veel gemaakt ofwel wil niemand afscheid nemen van zijn Z1.
Zelf heb ik geruime tijd met een Prophecy (nu te koop trouwens) gewerkt en na een tijdje stootte ik toch op het feit dat de Prophecy een monosynth is. Vandaar dat ik nu een Z1 heb. De Z1 is trouwens meer dan alleen maar de grote polyfone broer van de Prophecy.
Op
www.lfo4.com vind je beide synths terug en kan je je alvast een eerste indruk opdoen met de MP3's, alle demosongs van de Z1 kan je daar beluisteren.
Zelf ben ik 'van over 't woater', misschien kunnen we eens afspreken? Lijkt me beter dan reviews lezen op
www.sonicstate.com of zo?
Persoonlijk vind ik dat deze synth ondergewaardeerd wordt, maar dat is wellicht omdat de Z1 niet onmiddellijk al zijn geheimen prijsgeeft, t.t.z. je moet je tijd nemen om klanken te maken, maar het is een synth met heel wat potentieel.
Beste Moderators, moet ik nu bijbetalen omdat mijn berichtje wat langer is dan het gemiddelde?