Hoe heeft meneer Kruder dit nou weer gemaakt?

bjodero

<turboprutser>
Check de bijlage, een stukje uit 'Who Am I' van Peter Kruder's (idd, die van K&D) Peace Orchestra. Iemand enig idee hoe die 'beat' geschapen is? Ik hoor vaker zulke dingen (bijv. de Duitse Notwist-gezant Console), en ben benieuwd hoe ze dit nou doen. Help...!

Eenvoudige percussie, vet snufje flanger erover en het typische "fluitende" gedeelte van de flanger wegwerken met EQ of filter? Wat ook wel helpt, dik timestretchen met een primitief algoritme zodat 't gaat 'tikken'

Re: Hoe heeft meneer Kruder dit nou weer gemaakt?

Origineel geplaatst door bjodero
Check de bijlage, een stukje uit 'Who Am I' van Peter Kruder's (idd, die van K&D) Peace Orchestra. Iemand enig idee hoe die 'beat' geschapen is? Ik hoor vaker zulke dingen (bijv. de Duitse Notwist-gezant Console), en ben benieuwd hoe ze dit nou doen. Help...!

Ik hoor niet zo heel veel bijzonders aan die beat. Misschien heeft hij een standaard beat door een granulaire synthesizer heengehaalt en de stukjes vervolgens weer aan elkaar geplakt. Timestretchen zou ook kunnen...

dit kan ook door de drums door een Sherman filterbank te gooien en dan een beetje FM toevoegen met de cutoff redelijk dicht..

Back