[Modcan / Cynthia] moog 904 VCF, Envelope Follower en Dual Wasp filter

Modcan en Cynthia hebben weer wat 'nieuwe' modules op de markt gebracht voor modcan's modular systemen. Het gaat dit maal om een Moog 904 filter, een envelope follower en een dual wasp filter.

Moog 904 filter: Dit is een 24db lowpass filter. Leuke toevoeging is dat CV input 1 en inverter aanboord heeft.
Envelope Follower: Een envelope follower met als extras een CV controlled A-R envelope.
Dual Wasp filter: Dit zijn twee filters bekend van de WASP en Oscar synths. Deze twee filters hebben een gemeenschappelijke in- en uitgang. Ze kunnen staploos van serieel naar parralel gedraaid worden. Verder is er een VC Divergence setting. Deze setting bepaald het verschil tussen de twee cutoff frequenties van de filters. Deze setting is CV controlled. Verder is er een filter input. Ze geven zelf al aan dat dit in combinatie met een joystick leuke effecten op kan leveren. Ikzelf heb een doepfer Wasp filter en ben daar erg over te spreken. Een heel aparte frequentie response.

http://www.cyndustries.com/modules_wasp.cfm
http://www.modcan.com/modhtml/e-follower.html
http://www.modcan.com/modhtml/904A.html

Al met al denk ik dat modcan, in combinatie met cynthia een van de meest veelzijdige modulars aan het bouwen is.

Attachments

• newmodcynthumb.jpg
    newmodcynthumb.jpg
    19,1 KB · Bekeken: 193
ff de modules compleet.

newmodcynall.jpg

Divergence!

Divergence!

De mogelijkheid om je filterfrequenties 'aan elkaar te hangen' via zo'n "Divergence" knop is super.. je krijgt dan min of meer het zelfde effect als de 'spacing' op de Minimoog Voyager. Bijkomend voordeel is dat je per filter zelf kunt uitmaken of het BP/HP/LP is.. wat het 'devergence' effect alleen nog maar interessanter maakt.

Re: Divergence!

Re: Divergence!

Origineel geplaatst door CraZ
De mogelijkheid om je filterfrequenties 'aan elkaar te hangen' via zo'n "Divergence" knop is super.. je krijgt dan min of meer het zelfde effect als de 'spacing' op de Minimoog Voyager. Bijkomend voordeel is dat je per filter zelf kunt uitmaken of het BP/HP/LP is.. wat het 'devergence' effect alleen nog maar interessanter maakt.
Ik twijfel wel of er dan niet toch een extra seperate uitgang gewenst zou zijn. Dan zou je het ook echt lekker stereo kunnen gebruiken.

Twee uitgangen waar je middels 1 knop kunt regelen hoeveel procent van elk filter door de uitgangen gaat.
Bijvoorbeeld 1 filter helemaal links en 1 helemaal rechts..
of 25% filter A en 75% filter B links en vv rechts..
Dan krijg je echt het spacing effect.

Origineel geplaatst door mono-poly
Wel gaaf dat er weer een wasp filter is
Maar de kracht van de wasp zit hem vooral in de envelopes
En waarom in de envelopes? Omdat je die precies door het onregelmatige response gedeelte van het filter laat sweepen en omdat ze kunnen repeteren. En die envelopes zijn ook weer met verschillende modules te maken. :)

Je geef zelf het antwoord ja.
Wil de je de wasp laten waspen dan zet je de R op Repeat!
En je ze lekker traploos van negatief naar positief kan draaien!

Is er hier iemand die een filter response grafiek kan maken? Ik wil weten wat er zo bijzonder is aan WASP. Je hoort het maar ik wil weten of het de response in phase, resonance response of the distortion nivo is wat een filtersweep door een WASP zo bijzonder maakt.

Origineel geplaatst door mono-poly
ff wat gedraai aan de knoppen van mijn wasp

hier!!
Het begin is experimenteel te noemen.

Maar op het einde hoor je het filter inderdaad lekker.

Het is voornamelijk met de adsREPEAT draaien en de polariteiten van de envelopes
De filter en lfo staan voornamelijk in 1 en de zelfde stand
En ik hou met mijn middelvinger een C ingedrukt

Waarom nou precies je middelvinger? :confused:

Back