Moog s-trigger kabeltje

Status
Please reply by conversation.
Kost 15 euro voor een plug bij Linntronics.
Ik ga nog effe wat rondkijken en anders daar bestellen.
Zijn die dingen zo zeldzaam?

Origineel geplaatst door nick nova

Zijn die dingen zo zeldzaam?

Ze zijn vrij zeldzaam ja. Ik zag er laatst nog één weggaan op ebay.de voor €35 geloof ik.

Ik heb er ook een tijdje naar gezocht, maar omdat ik eigenlijk nooit iets sequence is het overbodige moeite.

Wat je wel kan doen is de S-trig socket laten vervangen door een jack-aansluiting, dan moet je meteen zo geen kabeltje meer zoeken. Maar wie dat kan doen of hoe het moet dat weet ik niet ... (ik blijf zelf liefst zoveel mogelijk van dat soort modificaties af).

De prijs op de lintronics website vind ik trouwens vrij eerlijk. Maar hoe kom je juist aan €15 (+ verzending ofzo)?

Ja, da's met transport en paypalkosten bij.

Heeft iemand toevallig info over het modificeren met een jackplug?
Moet er iets geinverteerd worden?

John Havermans zal er zeker nog wel een paar hebben liggen. Weet wel z'n email adres nietmeer :confused:

Origineel geplaatst door Toon
John Havermans zal er zeker nog wel een paar hebben liggen. Weet wel z'n email adres nietmeer :confused:

Ik denk eerlijk gezegd niet dat John er zomaar liggen heeft, maar je kan altijd proberen ...

Origineel geplaatst door nick nova
Heeft iemand toevallig info over het modificeren met een jackplug?
Moet er iets geinverteerd worden?

Dit kan misschien helpen ...

Misschien krijg ik er nu wel van langs, maar dit is mijn manier:)

zorg dat je een trigger signaal hebt op een jack plug. Deze verbind je met een dun metalen draadje en stop je in alle gaatjes van die maffe input tot je Moog of wat het ook is triggerd. Als je weet welk gaatje de trigger is boor je een gaatje en hier schroef je zo'n jack input geval in, soldeert een metalen draadje van de jack input aan het juiste metalen pinnetje en voila! :D

Origineel geplaatst door synthiaks

zorg dat je een trigger signaal hebt op een jack plug. Deze verbind je met een dun metalen draadje en stop je in alle gaatjes van die maffe input tot je Moog of wat het ook is triggerd. Als je weet welk gaatje de trigger is boor je een gaatje en hier schroef je zo'n jack input geval in, soldeert een metalen draadje van de jack input aan het juiste metalen pinnetje en voila! :D

Ga jij ook zo met je synthi om? Vandaal!

Ik denk dat je je vergist (of ik?); jij bedoelt denk ik het aanpassen van die blokstekker op de sonic6 bv, maar het gaat hier volgens mij om zo'n s-trig plug, je weet wel, in de seventies hadden we van die speakerstekkertjes met een plat en een rond staafje. die waren wat kleiner, maar als je nou bijzined bent en een bril hebt op - 6.5 of zo (ik dus) en je zet die af, terwijl je naar zo'n oud speakerstekkertje kijkt, zo ziet die s-trig plug er uit.

zijn helemaal niet zeldzaam, maar ja, als je het snel wilt, moet je betalen. zelf ben ik ook een beetje losse eindjes aan het fixen: knoppie hier, stekkertje daar, nog een manual, oeps, gescheurde toets vervangen... en voor je het weet heb je een hele synth uitgegeven aan die prullaria.
heb bv pas van cosmic rob zo'n s-trig plug gekocht, die hij cosmic filterplug noemt (doorverbonden dus): hang je in je mini (of je micro, maar die heeft een bypass, heft dus niet) en dan heb je costante trigger, makkelik als je extern filtert..

genoeg geluld!

Origineel geplaatst door synthiaks

Hey?!
Ik ga de vraag ook nog wel elders posten, maar eh.... ik heb een korg 770 gekocht en die heeft 2 din aansluitingen (soort midi hè) voor remote control en het filter. ik vermoed dat er een mogelijkheid moet zijn om een cv/gate signaal
naar de remote en een cv signaal naar het filter te sturen. kan ik hier ook gewoon een midikabeltje (shit! pas alles weggedaan EIKEL!!!!) verknippen en aan de andere kant wat gaan experimenteren met gate en cv signaaltjes op de diverse pinnetjes, of kan dat kwaad????
dank u

Status
Please reply by conversation.
Back