fm7

cns

sfm
op basis van de dx7 is deze softsynth. Ben er niet echt tevreden over. Kan bijvoorbeeld maar 1 patch afspelen in cubase, snap er geen fuck van zodra ik bijvoorbeeld op midich 1 een string zet en op 2 een bass dan veranderd de string in de bass die ik op ch 1 hah, beetje vaag en frustie. Misschien iemand een tip, ik werk met cubas vst 32 5.0 met de laatste updates.

Ik heb al geprobeerd om bij instruments en dan setup instruments de naam te wijzigen van omni vst instruments naar vst instruments maar dat pikt hij niet nu weet ik overigens niet of dit het probleem is, iemand een id?

Ik gebruik fm7 in combinatie met sonar

je moet fm7 gewoon openen, in sonar is dat : insert dxi/vst instrument

als je dan nog een patch wilt gebruiken moet je fm7 gewoon nog een keer openen

dan heb je dr gewoon twee onder mekaar en kan je twee verschillende geluiden gebruiken.

zal in cubase niet echt anders werken denk ik.

nog even wat was altijd de man van hard-synths maar dat even ter zijde geluiden veranderen af en toe qua lengte en sound klinken vol en dan weer leeg, ligt zeker aan mijn geluidskaart?

Is het niet mogelijk om de FM7 als multi-timbral synth te gebruiken? Zo spaar je CPU van je comp.

hmm ik weet dat je in logic een vst als stereo of multichannel in kan laden...misschien is dat wat...

volgens mij is fm7 niet multi timbraal... dus zul je voor 'n nieuwe patch altijd weer een nieuwe fm7 moeten laden. dus in vst 5.0 kun je gewoon 3 fm7's in je VST rackje proppen en dan verschillende patches laden. 't is niet echt cpu besparend, maar then again, volgens mij gebruikt de fm7 ook niet zoveel bandbreedte...

zo simpel is 't!

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
volgens mij is fm7 niet multi timbraal... dus zul je voor 'n nieuwe patch altijd weer een nieuwe fm7 moeten laden. dus in vst 5.0 kun je gewoon 3 fm7's in je VST rackje proppen en dan verschillende patches laden. 't is niet echt cpu besparend, maar then again, volgens mij gebruikt de fm7 ook niet zoveel bandbreedte...

zo simpel is 't!

precies dat bedoelde ik!

Anders neem je toch gewoon deze:
tx816.jpg

Heb je tenminste een echt multitimbrale dx7 ;)

Back