Sound Diver en de Esi4000?

Jos de Lange

Stamgast
Heeft iemand als eens met deze combi gewerkt?
Ik heb Sound Diver in het verleden al eens gebruikt om mijn soundmodules (VL70m van Yamaha
en de JV1010 van Roland) naar tevredenheid te editten.

Bij mijn versie van Sound Diver (V3.0) kom ik de ESI4000 niet tegen in de lijst met apparaten.
Weet iemand of de ESI4000 voor Sound Diver ergens te downloaden/ te verkrijgen is?
(Op de site kon ik zo 1-2-3 niets vinden.)

Groetjes
Jos

Re: Sound Diver en de Esi4000?

Origineel geplaatst door Jos de Lange
Heeft iemand als eens met deze combi gewerkt?
Ik heb Sound Diver in het verleden al eens gebruikt om mijn soundmodules (VL70m van Yamaha
en de JV1010 van Roland) naar tevredenheid te editten.

Bij mijn versie van Sound Diver (V3.0) kom ik de ESI4000 niet tegen in de lijst met apparaten.
Weet iemand of de ESI4000 voor Sound Diver ergens te downloaden/ te verkrijgen is?
(Op de site kon ik zo 1-2-3 niets vinden.)

Groetjes
Jos

Volgens mij werkt sounddiver niet met samplers....althans niet met de esi 4000. Zoek eens naar: esi-win.

Re: Re: Sound Diver en de Esi4000?

Re: Re: Sound Diver en de Esi4000?

Origineel geplaatst door C-Code
Volgens mij werkt sounddiver niet met samplers....althans niet met de esi 4000. Zoek eens naar: esi-win.

Bedankt voor je reactie C-Code.
Esi-win gebruik ik ook al, maar ik ken Sound Diver ook en dat pakket bevalt me goed.
Sound Diver werkt niet met samples, maar zoals ik het pakket ken, kan je mogelijk wel de presets en banks
daarmee bewerken. Daar ging het mij om. Overigens gebruik ik voor samples SoundForge, want esi-win kan toch ook
alleen maar samples heen-en-weer 'pompen'?

Origineel geplaatst door SILML75
Staat de Esi-32 er ook niet in?

Nee, die staat er ook niet bij.
In een ander forum (emuesisamplers@yahoogroups.com), waar ik de vraag ook gesteld heb,
wordt door rse mensen aangegeven dat de Esi samplers niet met sysex kunnen werken.
(Citaat: One of the things E-mu did not include in the Esi- series was sysex and without sysex it's
impossible to create a editor/librarian.)

En daarom kan Sound Diver er niets mee.

Helaas.... het is niet anders :-(

het is een leuke sampleplayer met synth functies. voor de betere intergratie met een computer moet je toch al gauw aan een esi6400/5000 of e4 met de benodigde eos software denken. tja
? zou er eventueel heen en weer compatibiliteit zijn tussen de esi en die nieuwe emu-software samplers zijn. dat zou een oplossing kunnen bieden.?

Back